Dział: Temat numeru

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Czy sklepy internetowe mogą korzystać z ChatGPT przy opisach produktów?

Stosowanie narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję (AI) staje się już niemal codziennością. Decydują się na ten krok również przedsiębiorcy w budowaniu swoich treści w mediach społecznościowych i tworzeniu treści na strony WWW e-commerce. Jednakże w przeciwieństwie do rozpowszechniania świadomości o istnieniu ChatGPT wiedza prawna o skutkach korzystania z tego typu treści nie jest jeszcze dość powszechna.

Czytaj więcej

Gdzie kończy się perswazja, a zaczyna manipulacja. Co można, a czego nie można obiecać klientowi w świetle przepisów prawa i etyki sprzedaży?

Czy wiesz jak się zakłada zespół rockowy? Zasada jest prosta: na wokal bierzesz tego, kto ładnie wygląda w skórzanych ubraniach. Na perkusję tego, kto ma perkusję. Na gitarę tego, kto gra na gitarze. A na gitarę basową tego, kto chciałby grać na gitarze solowej, ale ta była już obstawiona – został więc z konieczności bas albo nic.

Czytaj więcej

Prawo do sprzedaży siebie

Poniższy artykuł to felietonowe ujęcie praw autorskich oraz porady dla przedsiębiorców, jak się zabezpieczyć i być fair w stosunku do pracowników. Spojrzymy również na stronę umiejętności i tworzenia w określony sposób czynności związanych z rozwojem firmy poprzez samą sprzedaż i jej zabezpieczenie.

Czytaj więcej

Jak sztuczna inteligencja może pomóc sprzedawać etyczniej?

Nie ma wątpliwości, że sztuczna inteligencja wkradła się na rynek sprzedaży i dokonuje na nim znaczących przemian. Z wielką siłą wiąże się jednak wielka odpowiedzialność.

Czytaj więcej

Zatrzymaj swoich klientów na dłużej dzięki customer experience – najlepsze praktyki

Wyobraź sobie, że firmy takie jak Apple, Starbucks czy Mercedes ogłaszają koniec swojej działalności. Z pewnością odbiłoby się to szerszym echem, powodując duże zmiany na rynku. A ich klienci już nie mieliby dostępu do ulubionych produktów. Być może oznaczałoby to przejście z systemu IOS na Android czy zmianę lokalizacji miejsca, w którym kupujesz kawę. Na pewno jednak tęsknota pośród fanów marki byłaby ogromna.

Czytaj więcej

Zarządzanie doświadczeniem klienta w serwisie

Doświadczenia klienta są to doznania, odczucia i wrażenia, które są obecne w trakcie jego kontaktu z produktem lub usługą. Atrakcyjna oferta to nie wszystko. Sposób, w jaki przedstawiany jest produkt, profesjonalna obsługa oraz forma przekazu mają w tym przypadku kluczowe znaczenie, szczególnie w procesie obsługi klienta w serwisie, który to najchętniej omijałby on szerokim łukiem, bo zwiastuje koszty…

Czytaj więcej

Jak budować pozytywne doświadczenia klienta w branży dystrybucji materiałów budowlanych?

Sprzedaż materiałów budowlanych jest branżą, w której relacje odgrywają kluczową rolę. Szczególnie istotne staje się to w kontekście działalności B2B, gdzie zdobycie i utrzymanie lojalnych klientów stanowi fundament sukcesu.

Czytaj więcej

Personalizacja sprzedaży kluczem do pozyskania i utrzymania klienta

„Pragnę być nietypowy, niepowtarzalny, jednorazowy i oryginalny…” – swego czasu takie teksty nawijał FOCUS, jedna z ikon sceny hip-hopu, i wygląda na to, że po latach klienci wzięli sobie te słowa do serca, podejmując decyzje zakupowe. Jak zatem sprawić, aby klient poczuł się indywidualny, zrozumiany i doceniony? Co to oznacza? I kto ostatecznie jest za to odpowiedzialny?

Czytaj więcej

Analiza potrzeb klienta – klucz do skutecznej sprzedaży

Wszyscy chcemy czuć się wyjątkowi i zaopiekowani. Kupując różne produkty, z reguły kierujemy się swoimi potrzebami czy jakimś brakiem. Punktem wyjścia jest stwierdzenie, że posiadanie danego przedmiotu lub usługi, sprawi, że będzie nam lepiej. Następnie, jeśli wybór nie sprowadza się jeszcze do konkretnego modelu, rozważamy różne funkcje, parametry i analizujemy ich przydatność w naszej, a jakżeby inaczej, wyjątkowej sytuacji. Tak samo, gdy sami zawczasu zdiagnozujemy, że w jakiejś sferze naszego życia są jeszcze elementy, które moglibyśmy usprawnić, polepszyć, przyspieszyć. Inaczej to wygląda, jeśli jeszcze nie wiemy, że czegoś nam brakuje albo że coś można w ogóle usprawnić, więcej zarobić lub po prostu zaoszczędzić. W tym celu sprzedawcy, którzy już się do nas dodzwonią albo zlokalizują w swojej placówce, stosują analizę potrzeb klienta.

Czytaj więcej

Sposoby na handlowy splin

Wyuczoną bezradność można postrzegać jako paradoks ludzkiego umysłu, gdzie pomimo posiadania wiedzy, doświadczenia i zdolności, jednostka czuje się bezsilna wobec określonych sytuacji. Jak to się ma do sprzedaży? Jak handlowiec i jego menedżer mogą walczyć z bezradnością? Czy można dokonać niemożliwego? O tym i nie tylko w poniższym artykule.

Czytaj więcej

Handel jest kobietą. Wywiad z prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji

Branża handlowa generuje w Polsce 19 proc. PKB, a sieci handlowe zainwestowały w Polsce 60 mld euro i stworzyły ponad 250 tys. miejsc pracy. Z Renatą Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, rozmawia Janusz Mincewicz.

Czytaj więcej

Nowy rok pełen wyzwań na rynku e-commerce

Rok 2024 niesie ze sobą nowe wyzwania i możliwości dla świata e-handlu, wymuszając dostosowanie się do dynamicznie zmieniającego się otoczenia rynkowego. W obliczu postępującej cyfryzacji, ewolucji technologii i zmieniających się preferencji konsumentów, handlowcy stają przed koniecznością przemyślenia swoich strategii biznesowych. Group Director of Omnichannel SIG, Bartosz Pilch opowiada o tym, jakie wyzwania czekają sprzedaż internetową w nowym roku oraz które obszary biznesu mogą stać się kluczowymi punktami rozwoju. Analiza tych zagadnień pozwoli lepiej zrozumieć, jakie kroki podejmować, aby utrzymać konkurencyjność i skutecznie prosperować w dynamicznym środowisku e-commerce roku 2024.

Czytaj więcej