Dział: Temat numeru

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Social selling z sensem – budowanie relacji opartej na wartości, projektowaniu doświadczeń i co-creation

Social selling to, w dosłownym rozumieniu, sprzedaż usług i produktów za pomocą social mediów. Mówi się, że do tanga potrzeba dwojga – w przypadku tego rodzaju sprzedaży mówimy o tanecznym trójkącie, czyli relacji między wybranym kanałem social mediów, tzw. punktem styku z naszym klientem, a idąc dalej i mocno upraszczając ALGORYTMEM–ODBIORCĄ, z którym budujemy relacje i zaufanie, wykonując regularne próby na sali tanecznej, czyli uaktualniając feed naszych kanałów społecznościowych, i przede wszystkim z Tobą, czyli twórcą (marką osobistą lub brandem) z całą gamą emocji i autentyczności, z którą pokazujesz się na tym socialowym parkiecie.

Czytaj więcej

Wpływ CX na skuteczność strategii social selling

Bycie wszędzie już nie wystarcza. Bycie jakimś już nie wystarcza. Dzisiaj firmy muszą działać innowacyjnie, by sprostać konkurencyjności rynku oraz zdobyć i zatrzymać klientów. A gdy życie coraz bardziej przenosi się do social mediów, Twoja marka też nie może odpuścić tej gry. Jednak, żeby obecność w social mediach nie była tylko sztuką dla sztuki, należy dać odbiorcom coś więcej – doświadczenia, których nie znajdą nigdzie indziej. W artykule omówię, jak dobrze zaprojektowane doświadczenia wpływają na skuteczność strategii social selling, oraz pokażę dobre praktyki i przykłady skutecznych strategii.

Czytaj więcej

Sekrety social sellingu. Przewodnik po budowaniu autentycznych relacji biznesowych online

To, że rzeczywistość jest obecnie połączeniem dwóch światów, jest dla większości z nas zupełnie naturalne i funkcjonujemy między nimi coraz bardziej świadomie i intencyjnie. Z jednej strony wydaje się, że jesteśmy bardziej narażeni na rozczarowanie – mówi się o tym, że życie pokazywane w social mediach różni się od tego, jakie jest na co dzień, a produkty nie wyglądają dokładnie tak, jak na zdjęciach, a z drugiej, nigdy dotąd nie mieliśmy aż tylu możliwości sprawdzenia wszystkiego przed zakupem i budowania tak bliskich relacji z klientem.

Czytaj więcej

Marka osobista: fundament social sellingu

Obok pojęć związanych z budowaniem marki – czy to pracodawcy, czy organizacji jako całości – często zapominamy o sile, jaką dają nam relacje nawiązywane w przestrzeni online, a także o tym, jak duży wpływ możemy zyskać za pośrednictwem organicznych kanałów dotarcia. Możemy – jeżeli używamy ich właściwie i skrupulatnie budujemy swój wizerunek w oczach odbiorców, tym samym wzmacniając świadomość swojej marki osobistej.

Czytaj więcej

Czy social seller musi być ekstrawertykiem? Rola content marketingu w social sellingu

Żyjemy w świecie social mediów. Korzysta z nich każde pokolenie. Mamy różne powody i motywacje do bycia w tych miejscach, ale na nich jesteśmy. Codziennie scrollujemy, klikamy, komentujemy, piszemy, chłoniemy, oglądamy. Biorąc pod uwagę to, że do zakupu potrzebnych jest przynajmniej 27 punktów styku z marką (ta liczba zwiększa się z każdym kolejnym raportem), social media mogą odegrać ważną rolę w procesie sprzedaży.

Czytaj więcej

Jak zacząć social selling?

Już od dawna wiemy, że social media nie służą jedynie do poznawania znajomych lub łączenia się z przyjaciółmi. W zasadzie to służą do tego coraz mniej. Miejsce, gdzie zgodnie z badaniami spędzamy prawie dwie i pół godziny dziennie stało się wielką platformą sprzedażową. Czy to dobrze? Jak zazwyczaj odpowiedź brzmi: to zależy.

Czytaj więcej

Czy sklepy internetowe mogą korzystać z ChatGPT przy opisach produktów?

Stosowanie narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję (AI) staje się już niemal codziennością. Decydują się na ten krok również przedsiębiorcy w budowaniu swoich treści w mediach społecznościowych i tworzeniu treści na strony WWW e-commerce. Jednakże w przeciwieństwie do rozpowszechniania świadomości o istnieniu ChatGPT wiedza prawna o skutkach korzystania z tego typu treści nie jest jeszcze dość powszechna.

Czytaj więcej

Gdzie kończy się perswazja, a zaczyna manipulacja. Co można, a czego nie można obiecać klientowi w świetle przepisów prawa i etyki sprzedaży?

Czy wiesz jak się zakłada zespół rockowy? Zasada jest prosta: na wokal bierzesz tego, kto ładnie wygląda w skórzanych ubraniach. Na perkusję tego, kto ma perkusję. Na gitarę tego, kto gra na gitarze. A na gitarę basową tego, kto chciałby grać na gitarze solowej, ale ta była już obstawiona – został więc z konieczności bas albo nic.

Czytaj więcej

Prawo do sprzedaży siebie

Poniższy artykuł to felietonowe ujęcie praw autorskich oraz porady dla przedsiębiorców, jak się zabezpieczyć i być fair w stosunku do pracowników. Spojrzymy również na stronę umiejętności i tworzenia w określony sposób czynności związanych z rozwojem firmy poprzez samą sprzedaż i jej zabezpieczenie.

Czytaj więcej

Jak sztuczna inteligencja może pomóc sprzedawać etyczniej?

Nie ma wątpliwości, że sztuczna inteligencja wkradła się na rynek sprzedaży i dokonuje na nim znaczących przemian. Z wielką siłą wiąże się jednak wielka odpowiedzialność.

Czytaj więcej

Zatrzymaj swoich klientów na dłużej dzięki customer experience – najlepsze praktyki

Wyobraź sobie, że firmy takie jak Apple, Starbucks czy Mercedes ogłaszają koniec swojej działalności. Z pewnością odbiłoby się to szerszym echem, powodując duże zmiany na rynku. A ich klienci już nie mieliby dostępu do ulubionych produktów. Być może oznaczałoby to przejście z systemu IOS na Android czy zmianę lokalizacji miejsca, w którym kupujesz kawę. Na pewno jednak tęsknota pośród fanów marki byłaby ogromna.

Czytaj więcej

Zarządzanie doświadczeniem klienta w serwisie

Doświadczenia klienta są to doznania, odczucia i wrażenia, które są obecne w trakcie jego kontaktu z produktem lub usługą. Atrakcyjna oferta to nie wszystko. Sposób, w jaki przedstawiany jest produkt, profesjonalna obsługa oraz forma przekazu mają w tym przypadku kluczowe znaczenie, szczególnie w procesie obsługi klienta w serwisie, który to najchętniej omijałby on szerokim łukiem, bo zwiastuje koszty…

Czytaj więcej