Dział: Temat numeru

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Zatrzymaj swoich klientów na dłużej dzięki customer experience – najlepsze praktyki

Wyobraź sobie, że firmy takie jak Apple, Starbucks czy Mercedes ogłaszają koniec swojej działalności. Z pewnością odbiłoby się to szerszym echem, powodując duże zmiany na rynku. A ich klienci już nie mieliby dostępu do ulubionych produktów. Być może oznaczałoby to przejście z systemu IOS na Android czy zmianę lokalizacji miejsca, w którym kupujesz kawę. Na pewno jednak tęsknota pośród fanów marki byłaby ogromna.

Czytaj więcej

Zarządzanie doświadczeniem klienta w serwisie

Doświadczenia klienta są to doznania, odczucia i wrażenia, które są obecne w trakcie jego kontaktu z produktem lub usługą. Atrakcyjna oferta to nie wszystko. Sposób, w jaki przedstawiany jest produkt, profesjonalna obsługa oraz forma przekazu mają w tym przypadku kluczowe znaczenie, szczególnie w procesie obsługi klienta w serwisie, który to najchętniej omijałby on szerokim łukiem, bo zwiastuje koszty…

Czytaj więcej

Jak budować pozytywne doświadczenia klienta w branży dystrybucji materiałów budowlanych?

Sprzedaż materiałów budowlanych jest branżą, w której relacje odgrywają kluczową rolę. Szczególnie istotne staje się to w kontekście działalności B2B, gdzie zdobycie i utrzymanie lojalnych klientów stanowi fundament sukcesu.

Czytaj więcej

Personalizacja sprzedaży kluczem do pozyskania i utrzymania klienta

„Pragnę być nietypowy, niepowtarzalny, jednorazowy i oryginalny…” – swego czasu takie teksty nawijał FOCUS, jedna z ikon sceny hip-hopu, i wygląda na to, że po latach klienci wzięli sobie te słowa do serca, podejmując decyzje zakupowe. Jak zatem sprawić, aby klient poczuł się indywidualny, zrozumiany i doceniony? Co to oznacza? I kto ostatecznie jest za to odpowiedzialny?

Czytaj więcej

Analiza potrzeb klienta – klucz do skutecznej sprzedaży

Wszyscy chcemy czuć się wyjątkowi i zaopiekowani. Kupując różne produkty, z reguły kierujemy się swoimi potrzebami czy jakimś brakiem. Punktem wyjścia jest stwierdzenie, że posiadanie danego przedmiotu lub usługi, sprawi, że będzie nam lepiej. Następnie, jeśli wybór nie sprowadza się jeszcze do konkretnego modelu, rozważamy różne funkcje, parametry i analizujemy ich przydatność w naszej, a jakżeby inaczej, wyjątkowej sytuacji. Tak samo, gdy sami zawczasu zdiagnozujemy, że w jakiejś sferze naszego życia są jeszcze elementy, które moglibyśmy usprawnić, polepszyć, przyspieszyć. Inaczej to wygląda, jeśli jeszcze nie wiemy, że czegoś nam brakuje albo że coś można w ogóle usprawnić, więcej zarobić lub po prostu zaoszczędzić. W tym celu sprzedawcy, którzy już się do nas dodzwonią albo zlokalizują w swojej placówce, stosują analizę potrzeb klienta.

Czytaj więcej

Sposoby na handlowy splin

Wyuczoną bezradność można postrzegać jako paradoks ludzkiego umysłu, gdzie pomimo posiadania wiedzy, doświadczenia i zdolności, jednostka czuje się bezsilna wobec określonych sytuacji. Jak to się ma do sprzedaży? Jak handlowiec i jego menedżer mogą walczyć z bezradnością? Czy można dokonać niemożliwego? O tym i nie tylko w poniższym artykule.

Czytaj więcej

Handel jest kobietą. Wywiad z prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji

Branża handlowa generuje w Polsce 19 proc. PKB, a sieci handlowe zainwestowały w Polsce 60 mld euro i stworzyły ponad 250 tys. miejsc pracy. Z Renatą Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, rozmawia Janusz Mincewicz.

Czytaj więcej

Nowy rok pełen wyzwań na rynku e-commerce

Rok 2024 niesie ze sobą nowe wyzwania i możliwości dla świata e-handlu, wymuszając dostosowanie się do dynamicznie zmieniającego się otoczenia rynkowego. W obliczu postępującej cyfryzacji, ewolucji technologii i zmieniających się preferencji konsumentów, handlowcy stają przed koniecznością przemyślenia swoich strategii biznesowych. Group Director of Omnichannel SIG, Bartosz Pilch opowiada o tym, jakie wyzwania czekają sprzedaż internetową w nowym roku oraz które obszary biznesu mogą stać się kluczowymi punktami rozwoju. Analiza tych zagadnień pozwoli lepiej zrozumieć, jakie kroki podejmować, aby utrzymać konkurencyjność i skutecznie prosperować w dynamicznym środowisku e-commerce roku 2024.

Czytaj więcej

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje sprzedaż B2B (cz. I)

Sztuczna inteligencja (SI) szturmem wdziera się do naszego życia zarówno prywatnego, jak i zawodowego. Zaczyna je zmieniać czasami w sposób twórczy, a czasami destrukcyjny. Jednym z kluczowych obszarów sprzedaży B2B, który SI znacząco zmieni, jest prospekting. Choć zapodziałem gdzieś kryształową kulę, w tym artykule podzielę się moją wizją zmian, które SI wywoła w prospektingu. Zapraszam do lektury.

Czytaj więcej

Budowanie trwałych relacji z klientem w 2024 r.: indywidualność, autentyczność i nowoczesność

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, gdzie konkurencja jest zaciekła, a klienci są coraz bardziej świadomi swoich wyborów, budowanie trwałych relacji z nimi staje się nie tylko sztuką, ale i kluczowym elementem strategii sukcesu. W roku 2024, w erze cyfrowej transformacji, koncepcja obsługi klienta przechodzi rewolucyjne zmiany, wymagając od przedsiębiorstw nie tylko adaptacji do nowych trendów, ale również aktywnego kształtowania innowacyjnych strategii relacyjnych.

Czytaj więcej

Przegląd marki na nowy rok

Nowy rok to dobry czas na przegląd marki. W marketingu jest to proces analizy i oceny wszelkich aspektów związanych z budowaniem wizerunku i świadomości marki, mający na celu zrozumienie jej obecnej sytuacji i identyfikację obszarów do poprawy. Jest to istotny krok w przepracowaniu skutecznej strategii marketingowej, która – jak każdy obszar firmy – powinna być przeglądana przez marketerów lub pod okiem niezależnego eksperta. Robi się to po to, aby utrzymać atrakcyjność i adekwatność marki w kontekście dynamicznej sytuacji rynkowej.

Czytaj więcej

Mechanizm zniżek w markach premium i luksusowych

Czy marki premium biorą udział w festiwalu promocji? A jak to wygląda w przypadku marek luksusowych? Czy można przełożyć stosowane przez nie praktyki na każdą firmę? Na te i inne pytania odpowiem w poniższym artykule.

Czytaj więcej