Serwis jest źródłem dochodu, w niektórych branżach większym niż sprzedaż, ale w wielu firmach traktowany jest jako gorszy brat sprzedaży. Inwestuje się w sprzedawców i menedżerów sprzedaży – zaprasza się ich na kolejne szkolenia z technik sprzedaży, wywierania wpływu czy negocjacji. Na jakie szkolenia wysyła się najczęściej obsługę serwisu? Najczęściej na szkolenia w tematyce trudnego klienta… A dlaczego nie szkoli się ich z zasad aktywnej sprzedaży, budowania lojalności lub, po prostu, ze standardów obsługi klienta? Pewnie, jak zwykle, chodzi o szukanie oszczędności tam, gdzie nie powinno się ich szukać…
Pamięć, jaką posiada klient na temat odczuć związanych z kontaktem bezpośrednim (punktami styku), ma duży wpływ na to, czy w przyszłości zdecyduje się na dalszą współpracę. To jednak nie wszystko. Świadome zarządzanie doświadczeniem klienta wpływa również na opinie o firmie w jego otoczeniu, poszerzając przy tym zainteresowanie lub… niechęć, jeśli usługa serwisowa zostanie przeprowadzona w nieodpowiedni sposób.
POLECAMY
Co zrobić, aby klienci serwisu wracali?
Nie trzeba nikogo przekonywać, że dbanie o wysoką jakość usług i produktów, szybką i skuteczną obsługę o...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!