Dołącz do czytelników
Brak wyników

Temat numeru , Automatyzacja sprzedaży i obsługi klienta

12 listopada 2018

NR 13 (Styczeń 2018)

Dlaczego automatyzacja w sprzedaży jest koniecznością?

0 881

Czym według Ciebie zajmują się handlowcy? Jeżeli Twoja odpowiedź jest inna niż sprzedażą, to znaczy, że inaczej niż ja rozumiesz ich rolę. Jednak jak pokazują badania organizacji TOPO, pracownicy działu sprzedaży ogromną większość czasu spędzają na zupełnie innych działaniach niż sprzedaż. Bardzo często są to czynności administracyjne, które można, a nawet powinno się zautomatyzować.

Podczas organizowania zadań pracowników działu sprzedaży można wyróżnić dwa podstawowe działania, które sprawią, że będą oni poświęcali właściwą część swojego czasu na operacje handlowe:

POLECAMY

  1. Przydzielanie odpowiednich zadań odpowiednim pracownikom – jak zwykło się mawiać, potrzebny jest właściwy człowiek na właściwym miejscu.
  2. Wykluczenie z zadań wykonywanych przez handlowców operacji niezwiązanych bezpośrednio ze sprzedażą – najlepszym sposobem na uzyskanie tego efektu bez zwiększania kosztów stałych firmy jest zautomatyzowanie tych operacji.

Wzrost wydajności

Kluczowym aspektem w pracy handlowca jest wydajność, czyli połączenie efektywności i skuteczności:

  • Efektywność w sprzedaży rozumiana powinna być jako liczba działań handlowych wykonywanych w danej jednostce czasu (liczba telefonów wykonanych na godzinę, liczba spotkań w tygodniu czy liczba ofert stworzonych w ciągu miesiąca).
  • Skuteczność to nic innego, jak wynik pomiędzy działaniem a jego efektem

Ciekawostka

Millenialsi to pokolenie urodzone w latach 80. i 90., a w Polsce definiowane jako osoby urodzone w latach 1984–1997. Jest to pierwsza generacja, która oswoiła nowinki techniczne, a ogromna większość z nich jest cyfrowo natywna. Oznacza to, że dostęp do technologii cyfrowej jest dla nich w pełni naturalny, ponieważ mają z nią kontakt od urodzenia.

 

Tak więc handlowiec może powiedzieć, że jest efektywny, jeżeli potrafi wykonać 50 telefonów w godzinę lub że jest skuteczny, nawet jeżeli przygotował tylko jedną ofertę, ale pozyskał klienta. Czy można jednak powiedzieć, że jest wydajny? Wydajność to połączenie obu tych elementów, czyli efektywnego działania, które przełoży się na skuteczne pozyskanie wielu klientów.

W celu maksymalizacji efektów firmy coraz bardziej inwestują w narzędzia, które automatyzują pracę handl...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy