Posługując się terminologią zaczerpniętą z gier, blefem można nazwać taktykę mającą na celu wprowadzenie w błąd innych uczestników negocjacji. Oczywiście na początku należy postawić pytanie, czy taka technika w ogóle powinna być stosowana. Jeżeli przyjmiemy, że tak, to może się ona okazać dla wielu (młodych stażem pracy) handlowców jedną z najtrudniejszych technik sprzedaży. Jego stosowanie na pewno daje możliwość realizacji krótkotrwałych celów sprzedażowych. Jednak nie wolno zapomnieć, że relacje handlowe nie są grą krótkotrwałą. Relacje międzyludzkie, również te czysto handlowe, bardzo często budowane są latami.
POLECAMY
Nie wolno o tym zapomnieć i stawiać na blef. Postępowanie obliczone na wprowadzenie kogoś w błąd niesie za sobą nie tylko utratę kontaktów handlowych, ale przede wszystkim może wiązać się z konsekwencjami prawnofinansowymi.
Jeżeli mimo wszystko chcielibyśmy skorzystać z techniki sprzedażowej z wykorzystaniem blefu, musimy pamiętać o czterech podstawowych zasadach, które przedstawiono w ramce 1.
Ramka
...Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!