Personalizacja sprzedaży kluczem do pozyskania i utrzymania klienta

Temat numeru

„Pragnę być nietypowy, niepowtarzalny, jednorazowy i oryginalny…” – swego czasu takie teksty nawijał FOCUS, jedna z ikon sceny hip-hopu, i wygląda na to, że po latach klienci wzięli sobie te słowa do serca, podejmując decyzje zakupowe. Jak zatem sprawić, aby klient poczuł się indywidualny, zrozumiany i doceniony? Co to oznacza? I kto ostatecznie jest za to odpowiedzialny?

Jeśli ktoś jeszcze nie miał okazji posłuchać wspomnianego przeboju składu Paktofonika, to serdecznie polecam go uwadze. Jednak aby skutecznie zająć się sprzedażą i konstruowaniem ofert idealnie dopasowanych do klienta, zagłębianie się w meandry polskiego hip-hopu nie jest konieczne. Konieczne jest natomiast zastanowienie się, dlaczego personalizacja sprzedaży może mieć zbawienny wpływ na wyniki sprzedażowe i gdzie znajdziemy punkty styku klient–sprzedawca, aby te działania zastosować.

POLECAMY

Personalizacja sprzedaży – a co to takiego?

Personalizacja sprzedaży to wszelkie działania podejmowane w celu dopasowania produktu/usługi do klienta. Jeśli popatrzymy szeroko na ten aspekt, to zobaczymy, że pierwszy punkt styku klient–sprzedawca i próba personalizacji zaczyna się już na etapie marketingu.
Żeby móc klientowi pokazać skuteczną i interesującą reklamę, nie możemy liczyć na łut szczęścia. Każdy dział marketingu ma za zadanie jak najniższym kosztem uzyskać jak największą sprzedaż promowanego produktu/usługi, a ta strategia oparta jest na wiedzy o kliencie.

Różne formy reklamy

Reklamę telewizyjną i radiową w dużym uproszczeniu serwuje się konsumentom, opierając się na wiedzy, kto akurat w danej godzinie ogląda lub słucha danego programu lub treści programowej i co najchętniej tacy konsumenci kupują. To przez lata był najskuteczniejszy nośnik reklamowy (choć również niezwykle drogi), ale cyfrowy świat zmienił reguły gry.
Nowe media z internetem na czele stały się jeszcze bardziej wyspecjalizowane, ponieważ poprzez terminale dostępu (komputery, smartfony, smart...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy