Handel jest kobietą. Wywiad z prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji

Temat numeru

Branża handlowa generuje w Polsce 19 proc. PKB, a sieci handlowe zainwestowały w Polsce 60 mld euro i stworzyły ponad 250 tys. miejsc pracy. Z Renatą Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, rozmawia Janusz Mincewicz.

Janusz Mincewicz: Czy polski handel już spełnia europejskie i światowe standardy?
Renata Juszkiewicz
: W ciągu trzech ostatnich dekad polski handel został poddany modernizacji, stając się jednym z najnowocześniejszych w Europie. To w dużej mierze zasługa międzynarodowych sieci handlowych, które wniosły niebagatelny wkład w polską gospodarkę dzięki: olbrzymim inwestycjom, tworzeniu nowych miejsc pracy, profesjonalizacji ekosystemu biznesowego, współpracy z polskimi producentami, wspieraniu polskiego eksportu, procesom cyfryzacji czy działaniom ESG. Pandemia COVID-19, wojna w Ukrainie, największy od lat 70. XX wieku kryzys energetyczny, galopująca inflacja, zmiany klimatyczne i postęp technologiczny przeobraziły oblicze handlu. W wyniku turbulencji geopolitycznych i zmian gospodarczych sektor mierzy się z olbrzymimi kosztami w łańcuchu dostaw, które są pochodną m.in.: wysokich cen paliw i surowców, wzrostu kosztów użytkowania obiektów oraz kosztów pracy. Antidotum na wysokie ceny paliw kopalnych są rozwiązania ograniczające zużycie energii konwencjonalnej i inwestycje w czystą energię. Sieci hand...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy