Janusz Mincewicz: Czy polski handel już spełnia europejskie i światowe standardy?
Renata Juszkiewicz: W ciągu trzech ostatnich dekad polski handel został poddany modernizacji, stając się jednym z najnowocześniejszych w Europie. To w dużej mierze zasługa międzynarodowych sieci handlowych, które wniosły niebagatelny wkład w polską gospodarkę dzięki: olbrzymim inwestycjom, tworzeniu nowych miejsc pracy, profesjonalizacji ekosystemu biznesowego, współpracy z polskimi producentami, wspieraniu polskiego eksportu, procesom cyfryzacji czy działaniom ESG. Pandemia COVID-19, wojna w Ukrainie, największy od lat 70. XX wieku kryzys energetyczny, galopująca inflacja, zmiany klimatyczne i postęp technologiczny przeobraziły oblicze handlu. W wyniku turbulencji geopolitycznych i zmian gospodarczych sektor mierzy się z olbrzymimi kosztami w łańcuchu dostaw, które są pochodną m.in.: wysokich cen paliw i surowców, wzrostu kosztów użytkowania obiektów oraz kosztów pracy. Antidotum na wysokie ceny paliw kopalnych są rozwiązania ograniczające zużycie energii konwencjonalnej i inwestycje w czystą energię. Sieci hand...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!