Dział: Jak efektywnie domykać sprzedaż

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Poznaj tajniki sprzedaży na Facebooku

Kilkanaście rodzajów postów i formatów reklamowych. Cele publikacji reklamy? Również różne. Każda z możliwości sprawdza się lepiej lub gorzej w zależności od obranego przez nas założenia. Do tego dochodzą takie czynniki techniczne, jak umiejscowienie reklamy czy urządzenie, na jakim jest wyświetlana. Dużo zmiennych, do których trzeba stworzyć wręcz idealną kreację, aby reklama przyniosła oczekiwane efekty. Jak zatem skutecznie dobierać zdjęcia, tworzyć grafiki i pisać teksty, by… sprzedać? 

Czytaj więcej

Poznaj osiem elementów dobrej sprzedaży

Budując działy sprzedaży, mam do czynienia głównie z najmłodszym pokoleniem osób na rynku pracy. Bardzo lubiany przeze mnie Simon Sinek, mówca i specjalista od marketingu, w jednej ze swoich wypowiedzi opisywał, jak młodzi podchodzą do sukcesu. Według niego sukces dla młodych nie jest czymś, do czego trzeba się wspiąć. Zamiast tego traktowany jest jak grzyby, które po prostu rosną i wystarczy je znaleźć. Z tego powodu jestem regularnie pytany o sztuczki na łatwe zwiększenie sprzedaży, negocjacje czy właśnie szybkie i skuteczne zamknięcie transakcji. Czy przepis na takie sukcesy rzeczywiście istnieje? 

Czytaj więcej

W sprzedaży nie potrzebujesz nadziei

Finalizacja, domykanie albo zamykanie sprzedaży – te określenia spotykam najczęściej i te u wielu sprzedawców wywołują zmrożoną krew w żyłach. Oczywiście nie w teorii. W praktyce. Dlatego powstał ten tekst.

Przeczytasz w nim o tym, co działa i co sprawdza się u mnie każdego dnia. Może wpłynie to również na Twoją pracę?

Czytaj więcej

Czy domykanie sprzedaży w social mediach jest możliwe?

W social mediach zarabia się dzięki kryzysowi. Tak było i będzie. Widać to chociażby ostatnio, patrząc na naszą piłkarską reprezentację. W jaki sposób przekłada się to na sprzedaż? Warto pamiętać, że z kryzysów wyrastają bowiem zupełnie nowe możliwości.

Czytaj więcej

Liczy się praktyka! Czas na tomografię Twojej sprzedaży

Edward Strong w książce The psychology of selling and advertising  przedstawił sprzedaż jako proces. Zatem jeśli mamy do czynienia z procesem, to występuje tu również ciąg przyczynowo-skutkowy. Właśnie stąd wzięło się analizowanie sprzedaży pod kątem poszczególnych etapów. Powyższa książka zrewolucjonizowała myślenie o sprzedaży, pokazując, że jest to proces wymagający zestawu konkretnych umiejętności, które w zasadzie każdy może opanować. Kiedy zatem mówisz, że nie potrafisz domykać sprzedaży, zastanów się, czy faktycznie przyczyną jest brak znajomości konkretnych technik jej domykania, czy może proces został zaburzony znacznie wcześniej. Każda akcja wywołuje reakcję – może tak jest u Ciebie? 
 

Czytaj więcej

Caveat venditor, czyli jak dziś wygląda proces zamykania sprzedaży

Caveat emptor po łacinie oznacza „niechaj kupujący się strzeże” i prawdopodobnie nie będzie przesadą, gdy napiszę, że taką „filozofię” sprzedaży mieliśmy w latach 90. ubiegłego stulecia. Od przynajmniej dwóch dekad zamykanie sprzedaży było jednym z elementów szkolenia sprzedawców jako krytyczny obszar prowadzonych rozmów z klientem, aby „podpisać umowę”. A jak wygląda to teraz?

Czytaj więcej

Doprowadź do sytuacji, w której klient chce kupić, a zamknięcie jest formalnością

Obiekcje, niepewność, brak przekonania ze strony klienta to codzienność wielu sprzedawców. Świadomie jednak nie użyłam też słowa „odmowy” – stosowanie odpowiednich komunikatów podczas rozmowy może sprawić, że konwersja Twojej sprzedaży będzie wyższa i będziesz mógł doprowadzić do sytuacji, w której klient sam chce kupić, a zamknięcie sprzedaży jest tylko formalnością. To, jak poprowadzisz rozmowę, może niemal całkowicie wyeliminować „odmowę” z Twojego dnia.

Czytaj więcej

Zdobądź od swojego klienta cztery zobowiązania i domknij sprzedaż

Przypominasz sobie swoją ostatnią wizytę w naprawdę fantastycznej restauracji? Był to zapewne długo wyczekiwany moment, a zdobycie rezerwacji nie było łatwe. Siedzisz już na swoim miejscu i nie możesz się doczekać, by skosztować tych wspaniałych dań. Co robisz, gdy w oddali widzisz kelnera? Czekasz, aż zapyta, co chcesz zamówić, czy z daleka zaczynasz opowiadać o swoich potrzebach? Prawdopodobnie poczekasz, aż podejdzie, ponieważ dopiero wtedy wiesz, że jest w pełni gotowy Cię obsłużyć. Tak samo jest w procesie sprzedaży. To handlowiec, a nie klient mówi o gotowości do zawarcia transakcji.

Czytaj więcej

A gdyby tak zaprzepaścić szansę na finalizację sprzedaży?

Relacja sprzedażowa składa się z określonych etapów, z których jednym z najtrudniejszych okazuje się finalizacja rozmowy z klientem. Potwierdza to analiza licznych przypadków utraconych szans sprzedażowych, kiedy po długich negocjacjach z przedstawicielem firmy X klient nie decyduje się na zakup produktu od tej firmy, finalizując temat u konkurencji. Powodem nie jest lepszy produkt czy wyższa jakość świadczonych usług, tylko bardziej umiejętne przeprowadzenie rozmowy i nawiązanie relacji przez przedstawiciela innej firmy. Jeżeli zależy Ci na członkostwie w grupie sprzedawców wykazujących się największą skutecznością w obszarze finalizacji, zapoznaj się z listą najczęściej popełnianych błędów i wyeliminuj je ze swojej codziennej praktyki. 

Czytaj więcej

Domknij sprzedaż podczas aktywnej dosprzedaży przy kasie

W ostatnich latach w handlu detalicznym zachodzą duże zmiany. Niskie marże większości produktów spożywczych łączą się z problemami związanymi z brakiem pracowników na rynku pracy. To sprawia, że sieci handlowe, chcąc zwiększyć obroty i poprawić rentowność, starają się przyciągnąć nowych klientów poprzez bardzo dobrą jakość obsługi klienta, a także aktywną sprzedaż bezpośrednią przy kasie. Jednak ta budzi u konsumentów sporo kontrowersji. Wielu z nich na forach internetowych wyraża swoją dezaprobatę do tego typu praktyk. Jak zatem domykać sprzedaż dodatkową?

Czytaj więcej

Zaczynaj z wizją końca, czyli jak zamykać sprzedaż od pierwszej minuty rozmowy

Zamykanie sprzedaży to ostateczny efekt rozmowy czy serii rozmów z klientami i często budzi wśród handlowców wiele obaw. Część z nich woli poczekać, aż klient sam powie „zamawiam!”, bojąc się porażki.

Tymczasem, sprzedaż zamykamy już od pierwszej minuty rozmowy, a w tym tekście prześledzimy ten proces od końca, co pozwoli uniknąć najczęstszych błędów i zwiększyć wyniki. 

Czytaj więcej

Jedenaście kluczy do efektywnej sprzedaży dodatkowej

Większość firm prowadzi sprzedaż swoich produktów lub usług według zasady: przychód minus koszty równa się zysk. Aktywne stosowanie sprzedaży dodatkowej zakłada wykorzystanie potencjału każdej transakcji.

Firmy podejmujące ten wysiłek zyskują większy zwrot z każdej zainwestowanej złotówki. Jak sprzedawać efektywniej? O tym w niniejszym artykule.

Czytaj więcej