Czy domykanie sprzedaży w social mediach jest możliwe?

Temat numeru Jak efektywnie domykać sprzedaż

W social mediach zarabia się dzięki kryzysowi. Tak było i będzie. Widać to chociażby ostatnio, patrząc na naszą piłkarską reprezentację. W jaki sposób przekłada się to na sprzedaż? Warto pamiętać, że z kryzysów wyrastają bowiem zupełnie nowe możliwości.

Dziesięć lat temu upadł bank Lehman Brothers. Podejrzewam, że większość osób, które dziś pracują w social mediach, nie pamięta już, co to była za instytucja ani co dla branży oznaczał jej upadek. Tak to jednak w życiu bywa, że często nie rozumiemy procesów, które dzieją się wokół nas. Bankructwo Lehman Brothers uruchomiło jednak największy od II wojny światow ej kryzys ekonomiczny, a właściwie społeczno-gospodarczy. Sprawił on, że tradycyjne kanały komunikacji marketingowej zaczęły mieć się gorzej – firmy ograniczały wydatki na marketing, co odbiło się chociażby na mediach tradycyjnych. Kto skorzystał na tym kryzysie? Internet. To właśnie w nim można wydać mniej i osiągnąć spektakularne efekty. 

POLECAMY

Dla każdego marketera brzmi to intrygująco. Coraz więcej firm zaczęło przenosić swoje budżety do internetu, bo dodatkowo można w nim z każdej strony obejrzeć wydaną złotówkę czy dolara. W dobie kryzysu i cięcia wydatków to wręcz decydujący argument, by przenosić budżety do sieci. Do social mediów. Miejsca, które zmieniło rzeczywistość ma...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy