Poznaj tajniki sprzedaży na Facebooku

Temat numeru Jak efektywnie domykać sprzedaż

Kilkanaście rodzajów postów i formatów reklamowych. Cele publikacji reklamy? Również różne. Każda z możliwości sprawdza się lepiej lub gorzej w zależności od obranego przez nas założenia. Do tego dochodzą takie czynniki techniczne, jak umiejscowienie reklamy czy urządzenie, na jakim jest wyświetlana. Dużo zmiennych, do których trzeba stworzyć wręcz idealną kreację, aby reklama przyniosła oczekiwane efekty. Jak zatem skutecznie dobierać zdjęcia, tworzyć grafiki i pisać teksty, by… sprzedać? 

Niezależnie od tego, jak dobrze skonstruujesz swoją kampanię i zestaw reklam – wszystko może popsuć jedna grafika. To ona jest punktem styku z odbiorcą i decyduje o tym, czy Twoja reklama przyciągnie do Ciebie klientów. Masz niecałe 2 sekundy, aby przykuć wzrok użytkownika do stworzonej przez siebie treści (na telefonie jeszcze mniej) – tyle bowiem zajmuje mu przescrollowanie newsweedu. Dodajmy do tego, że statystyczna osoba przegląda dziennie prawie 100 metrów contentu (!), a my, Polacy, jesteśmy ślepi na banery i uwielbiamy programy do blokowania reklam. Co z tego wynika? Kreacja marketingowa jest absolutnie kluczowa, a nawet najważniejsza w procesie kampanii i sprzedaży internetowej.

POLECAMY

Oprócz „ślepoty banerowej” musisz pogodzić się z jeszcze jedną rzeczą – jeden użytkownik = jedna akcja. Co to oznacza? Że odbiorca Twojej reklamy z reguły nie wykona dwóch rzeczy na raz. Przechodząc na stronę, raczej nie zostawi komentarza. Nie licz też na to, że oglądając album, będzie skłonny jeszcze do zakupu w Twojej witrynie. W związku z tym powinieneś mieć jasno określony cel i jednoznacznie stworzyć reklamę, która nakierowuje użytkownika na to, jaką akcję ma wykonać. Kupić. W związku z tym niezwykle ważny jest typ posta, który wybierzesz. Możemy je podzielić na te,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy