Dział: Strefa szefa

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Budowanie zespołu sprzedażowego opartego na wartościach etycznych

Zachowania nieetyczne w firmie? Trudno definiowalny obszar, z bardzo wymiernymi efektami dla firmy, działu, zespołu i handlowca. Badania pokazują, że to nie incydenty, bo większość z nas spotkała się z tego rodzaju zachowaniami lub nawet bezpośrednio ich doświadczyła. A świat sprzedaży to przede wszystkim tempo pracy i relacje, więc te granice bardzo szybko się zacierają. Kiedy więc mamy do czynienia z tego rodzaju zachowaniami i jak sobie z nimi radzić, aby nasza codzienna praca nie straciła sensu? Oto przegląd zjawisk i zachowań z życia zespołu handlowego.

Czytaj więcej

Niebezpieczne pytania

Trudno jest przecenić rolę i znaczenie pytań w sprzedaży i w negocjacjach. Napisano na ten temat wiele, a na 80% szkoleń poświęca się temu osobne moduły.

Czytaj więcej

Nie pytaj o potrzeby. Pokaż rozwiązania

Biznes się zmienia – to truizm, ale jakże często zapominany przez osoby odpowiedzialne za sprzedaż, zarówno z poziomu bezpośredniej współpracy z klientem, jak i budowania strategii. W dobie sztucznej inteligencji i nielimitowanego dostępu do informacji to dobrze wyselekcjonowana wiedza jest najwyższą wartością. Wszak czas to pieniądz, a klient nie chce tracić go na bezsensowne spotkania, które w domyśle wyglądają tak samo i zamiast dawać jakąś wartość, powtarzają ten sam schemat tylko pod innym szyldem.

Czytaj więcej

Skalowanie sprzedaży – jak do tego podejść?

Skalowanie sprzedaży wyciągnie na światło dzienne wszystkie niedociągnięcia w Twoim procesie sprzedaży. Sprawdź, jak możesz tego uniknąć dobrym przygotowaniem do skali.

Czytaj więcej

Sekrety udanej rekrutacji sprzedawców

Dobrze przeprowadzona rekrutacja daje możliwość rozwoju firmy i budowania na silnym fundamencie. Wszak firmy utrzymują się ze sprzedaży swoich produktów i usług. Nawet najlepszy produkt, wraz z dobrym zarządzaniem firmą nie zagwarantuje jednak jej sukcesu, jeśli ostatecznie za sprzedaż będą odpowiedzialne niewłaściwe osoby.

Czytaj więcej

Kluczowe strategie dla sukcesu biznesowego: zaangażowanie pracowników

Motywowanie zespołów handlowych stanowi kluczowy element skutecznego zarządzania sprzedażą. W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym utrzymanie wysokiego poziomu motywacji wśród pracowników handlowych jest niezbędne do osiągnięcia celów sprzedażowych i rozwoju firmy. W tym artykule przyjrzymy się różnym strategiom motywacyjnym, które mogą być skutecznie wdrożone, aby zainspirować zespoły handlowe do osiągania najlepszych wyników.

Czytaj więcej

Jak mieć więcej czasu i spotęgować efektywność własnych działań sprzedażowych?

Wielu moich klientów pyta mnie: „Jak mieć więcej czasu? Jak być bardziej efektywnym w sprzedaży i zarządzaniu własnym czasem?”. To faktycznie jest poważne wyzwanie dla wielu z nich. Jest na to jedna odpowiedź: dobry plan.

Czytaj więcej

Pięć dysfunkcji pracy zespołowej w rozproszonej sieci sprzedaży

W zespołach sprzedażowych istnieje wiele czynników, które mogą wpłynąć na wydajność oraz efektywność pracy, dlatego też zarządzanie rozproszoną siecią sprzedaży jest wyzwaniem wymagającym dobrania skutecznych narzędzi i strategii.

Czytaj więcej

Motywować, by nie zdemotywować, czyli sposoby na zbudowanie zaangażowania w zespole handlowym

Inwestycja w budowanie zaangażowania handlowców to działanie, które z pewnością zwróci się z nawiązką. Zaangażowanego handlowca charakteryzuje zwykle duża motywacja do działania, produktywność i skuteczność w realizowaniu celów sprzedażowych.

Czytaj więcej

Zarządzanie zespołem sprzedażowym w roku 2024: wyzwania i skuteczne rozwiązania

W dynamicznym świecie biznesu zarządzanie zespołem sprzedażowym stanowi fundament sukcesu każdej organizacji. W roku 2024 przed menedżerami sprzedaży stoją kolejne wyzwania, wynikające z szybkiego tempa zmian technologicznych, rosnącej konkurencji oraz ewoluujących oczekiwań klientów. W niniejszym artykule przeanalizowano wyzwania w zarządzaniu zespołem sprzedaży na 2024 r. oraz zaproponowano skuteczne strategie ich pokonywania.

Czytaj więcej

Nowoczesne działy sprzedaży a wellbeing – o co warto zadbać z perspektywy handlowca i menedżera?

Dzisiejszy świat charakteryzuje się ogromną dynamiką i liczbą bodźców. Jako ludzie narażeni jesteśmy na wiele czynników negatywnie wpływających na nasz dobrostan, co przekłada się na efektywność biznesową. Natomiast firmy, chcąc reagować na sytuację na rynku i przygotowując się jak najlepiej do zapowiadanego kryzysu, wywierają dużą presję na działach handlowych. Jednocześnie wiemy, że siły sprzedaży, to podpora firmy i dlatego potrzebujemy zadbać o ich dobrostan.

Czytaj więcej

Dobre praktyki współpracy dostawcy z dystrybutorem

Współpraca między dostawcami a dystrybutorami może być złożona i wiązać się z wieloma trudnościami. Najważniejsze jest partnerstwo, dążenie do wspólnego celu i osiąganie efektu synergii. Jeśli dostawca i dystrybutor grają nie fair, to jest to droga do frustracji obu stron, ograniczenia, a nawet zerwania współpracy.

Czytaj więcej