Dział: Strefa szefa

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Talenty lidera, menedżera. Kim jest prawdziwy lider/menedżer? Jak powinien prowadzić grupę, co go wyróżnia od szefa? Jak wykorzystuje swoje talenty, a jak wykorzystuje talenty grupy?

Każdy człowiek może, a wręcz powinien być liderem. Przede wszystkim liderem dla siebie. Swojego życia. Swoich marzeń. Żyjemy w czasach, gdzie na każdym kroku uczy się nas, jak być liderem/liderką, jak zarządzać ludźmi oraz technik, metod i sposobów, które mają nam w tym pomóc. Żyjemy też w czasach, w których bardzo dużo osób jest spragnionych uwagi, bycia zauważonym, bycia ważnym. Jednocześnie ludzie są przerażeni utratą tej uwagi, gdy już ją zdobędą. Trzymają się więc pazurami w myśl zasady „nie ważne, co mówią, ważne, że mówią”, sprzedając często swoją godność i prywatność. Inni żyją we frustracji lub zgorzknieniu, że brak im odwagi, by po nią sięgnąć. Żyjemy w czasach przerysowanych, wręcz wyśrubowanych, ideałów i niedoścignionych, utopijnych wzorców. Jednocześnie jesteśmy zmęczeni pościgiem za pieniędzmi, awansami, wyrabianiem się w terminach…

Czytaj więcej

Czym jest monitoring pracowników oraz w jakich sytuacjach może być stosowany?

Czasami wykonując obowiązki służbowe, zdarza nam się zorientować, że ktoś na nas patrzy. Z tym że nie robi tego bezpośrednio, twarzą w twarz, ale poprzez podwieszone pod sufitem czy na ścianie czarne pudełeczko. A w tym pudełku czasami coś się zaświeci, odbije albo błyśnie. To właśnie znak, że Wielki Brat patrzy, a monitoring wizyjny działa. W związku z faktem, że może on ingerować znacząco w nasze życie, dobrze jest mieć wiedzę, co to jest, na jakiej podstawie działa oraz kiedy i jak wolno go naszym pracodawcom stosować.

Czytaj więcej

Na czym polega działanie onboarding buddy? Na przykładzie Carlsberg

Hurra! Oferta przyjęta przez kandydata, umowa podpisana, dostępy przyznane, konto stworzone – czekamy na nowego pracownika! Czy pozostało coś jeszcze do zrobienia przed przyjściem new joinersa? Mnóstwo rzeczy! I w tym momencie wkracza onboarding buddy stający się twarzą procesu onboardingu. Jesteście ciekawi, jakie zadania go czekają?

Czytaj więcej

Od strachu i niewiedzy do działania. 5 kluczowych komponentów dobrej strategii diversity & inclusion w organizacji

Różnorodność i włączenie w firmach to aktualne wyzwania, jakie stoją przed zarządzającymi. Poczucie przynależności, bezpieczeństwo psychologiczne i równouprawnienie stają się kluczowymi tematami. Czy te zmiany są tylko w bańce, czy rzeczywiście przełamują autorytarny model przywództwa? Ważne jest zrozumienie pojęć DEI (Diversity – Equity – Inclusion) i ich implementacja w organizacjach. Konieczne jednak są działania, a nie tylko puste deklaracje. Jak się do nich przygotować?

Czytaj więcej

Kompetencje przyszłości

Świat pędzi do przodu, a wraz z nim zmienia się rynek pracy. W dobie zarówno automatyzacji, sztucznej inteligencji, nadchodzącego metawersum, jak i ciągłej niepewności, która stale towarzyszy nam w związku z przebytą pandemią koronawirusa oraz toczącą się wojną w Ukrainie, zmieniają się także kompetencje, jakich poszukują pracodawcy. Co chwila słyszymy też o kompetencjach przyszłości – co zatem kryje za sobą to hasło?

Czytaj więcej

Jak motywować i rozwijać zespół?

Budowanie i rozwijanie zespołów sprzedażowych to ogromne wyzwanie, w szczególności dla tych przedsiębiorców, którzy marzą o tym, aby tworzyć ofertę wyróżniającą się na rynku oraz miejsce pracy, które inspiruje do zmian. Oto kilka pomysłów na zwiększanie efektywności dzięki wspieraniu zespołu.

Czytaj więcej

Kampania sprzedażowa poprzez kursy online – trzy metody, które działają

Kursy online zdecydowanym krokiem wkroczyły do internetowego mainstreamu. Już 2 na 3 Polaków aktywnych zawodowo korzystało z tej formy rozwoju. Pandemia sprawiła, że liczba webinarów w 2020 r. wzrosła aż 11-krotnie względem 2019 r. Te liczby jasno pokazują, że edukacja online jest w świetnej formie i ma ogromny potencjał sprzedażowy.

Czytaj więcej

Autentyczność czy brawura? Rola odwagi w budowaniu marki osobistej

Być sobą – łatwo powiedzieć, o wiele trudniej zrobić. Chęć wyrażania siebie, tego, kim jesteśmy, co myślimy i czujemy, leży u podstaw naszego szczęścia nie tylko w sferze prywatnej, ale również samorealizacji w kontekście biznesowym. Skoro autentyczność oraz spójność z wartościami są kluczowymi fundamentami personal brandingu, to i odwaga rozumiana jako życie w zgodzie ze sobą wydaje się nieodłączną składową naszych zawodowych działań.

Czytaj więcej

Klienci nie kochają handlowców, ale potrzebują ich jak nigdy!

Wyniki badań pokazują, że Polacy nie mają zbyt dobrego zdania o zawodzie handlowca oraz o sprzedawcach, z którymi mają na co dzień do czynienia. Z drugiej strony, te same badania mówią wyraźnie, że w dobie cyfryzacji usług klienci jak nigdy potrzebują handlowców! A to ogromna szansa dla osób wiążących swoją przyszłość z tym zawodem. Ale tylko dla tych, którzy szybko zrozumieją, jak cenną walutą w procesie sprzedaży jest zaufanie.

Czytaj więcej

Leaders of tomorrow, czyli jak stać się liderem przyszłości. Case study Philip Morris International

Philip Morris w Polsce przywiązuje dużą wagę do rozwoju swoich pracowników. W trakcie roku organizacja zbiera od nich informacje zwrotne i wsłuchuje się w ich potrzeby, wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom.

Czytaj więcej

Konflikt sprzedaż vs. realizacja?

Kultury organizacyjne orientujące się na wyniku tu i teraz, lokalnych celach – miarach i rywalizacji wewnętrznej są trapione walką wewnętrzną, zamiast skupiać się na walce o rynek i ciągłym doskonaleniu efektywności, jakości. Tracą przy tym czas i energię pracowników.

Czytaj więcej

Szczęśliwego nowego... pracownika

Miła atmosfera, atrakcyjne warunki zatrudnienia, bogaty pakiet benefitów, zgrany i zaangażowany zespół – to często stały element opisu w ofertach pracy. I w gruncie rzeczy nie ma w tym nic złego, ale gdyby tak powiedzieć „sprawdzam” i wprowadzić zasadę, zgodnie z którą jako pracodawca możesz posługiwać się takim opisem jedynie wówczas, kiedy dostarczysz mocnych dowodów na poparcie tych obietnic?

Czytaj więcej