Dział: Strefa szefa

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Leaders of tomorrow, czyli jak stać się liderem przyszłości. Case study Philip Morris International

Philip Morris w Polsce przywiązuje dużą wagę do rozwoju swoich pracowników. W trakcie roku organizacja zbiera od nich informacje zwrotne i wsłuchuje się w ich potrzeby, wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom.

Czytaj więcej

Konflikt sprzedaż vs. realizacja?

Kultury organizacyjne orientujące się na wyniku tu i teraz, lokalnych celach – miarach i rywalizacji wewnętrznej są trapione walką wewnętrzną, zamiast skupiać się na walce o rynek i ciągłym doskonaleniu efektywności, jakości. Tracą przy tym czas i energię pracowników.

Czytaj więcej

Szczęśliwego nowego... pracownika

Miła atmosfera, atrakcyjne warunki zatrudnienia, bogaty pakiet benefitów, zgrany i zaangażowany zespół – to często stały element opisu w ofertach pracy. I w gruncie rzeczy nie ma w tym nic złego, ale gdyby tak powiedzieć „sprawdzam” i wprowadzić zasadę, zgodnie z którą jako pracodawca możesz posługiwać się takim opisem jedynie wówczas, kiedy dostarczysz mocnych dowodów na poparcie tych obietnic?

Czytaj więcej

Co każdy szef powinien wiedzieć o prowadzeniu spotkań?

Nie jest prawdą, że ludzie nie lubią spotkań. Żyjemy wśród ludzi i doceniamy dobre dyskusje. Nie lubimy złych spotkań, które marnują czas i psują współpracę. Takich, niestety, nadal jest sporo. Tobie, jako menedżerowi, szczególnie powinno zależeć na tym, żeby Twój zespół pracował sprawnie – niech Twoje statusy zespołowe będą tymi, które pomagają.

Czytaj więcej

O autentyczności, czyli jak pozostać sobą w biznesie

Potrzeba swobodnego wyrażania tego, kim jesteśmy, co naprawdę myślimy i czujemy, leży u podstaw nie tylko naszego szczęścia w życiu prywatnym, ale również spełnienia zawodowego. Zbyt dużo czasu spędzamy w pracy, by w obawie przed oceną ukrywać się za jakimikolwiek maskami... Zresztą ludzie ufają ludziom, a nie bezosobowym tworom – chcemy wiedzieć, kto stoi za danym produktem lub usługą. Marka osobista to zbiór wartości, które są z nami spójne, dlatego jej podstawą jest poznanie samej/go siebie oraz poczucie, że to, co i jak robimy, ma sens.

Czytaj więcej

Lider dzisiejszych czasów. Dlaczego liderzy powinni pracować z trendami i sygnałami zmian?

Poszukiwanie nowej pracy jest jasnym sygnałem chęci znalezienia nowego celu i sensu działania. Doświadczenie pandemii postawiło przed wieloma z nas pytania: „Czy moja praca ma większy sens?”, „Czy daje mi oprócz pieniędzy także satysfakcję?”. Bez odpowiedzi na te pytania nie ma możliwości regeneracji sił i pobudzenia motywacji.

Czytaj więcej

Grywalizacja w sprzedaży - pięć kluczowych zasad

Grywalizacja ma wiele zalet: wspiera wdrożenia, usprawnia procedury szkoleniowe i wzmacnia relacje w zespole. Z obserwacji rynku wynika, że także (a raczej przede wszystkim) skutecznie wspiera osiąganie celów sprzedażowych. Co więcej, eksperci wskazują, że sprzedażowcy dobrze reagują na gamifikację i chętnie angażują się w gry. Dzięki zgrywalizowaniu procesów cele osiągane są szybciej, a „słupki” pokazują wzrosty. Jak skutecznie grywalizować działy sprzedaży? Specjaliści wskazują na pięć zasad, które maksymalizują realizację KPI's

Czytaj więcej

Umiejętności miękkie w trendach – o sile skutecznej komunikacji

Co decyduje o tym, ile osiągniemy zawodowo? Nie ma jednej dobrej odpowiedzi na to pytanie, choć wielu próbowało ją sformułować. Pochodzenie – tak zwany start, edukacja, pierwsza praca. Decyzje opiekunów, a później decyzje indywidualne jednostki. Tajemna mikstura, która płynie w żyłach każdego specjalisty, jest koniec końców skomponowana z dwóch podstawowych składników – doświadczenia i umiejętności.

Czytaj więcej

Motywowanie pracowników – kilka praktycznych uwag

Niedawno prowadziłam cykl szkoleń dotyczący wdrażania nowych pracowników. Często dyskutowaliśmy o tym, jak ich skutecznie motywować. Tak, by Ci najbardziej produktywni chcieli zostać jak najdłużej w firmie.

Czytaj więcej

Dobry lider deleguje zadania

Sztuka delegowania zadań zespołowi przypomina niekiedy usamodzielnianie dzieci, uczenie ich wchodzenia w kolejne etapy życia. I mimo że w pracy masz do czynienia z osobami dorosłymi, to właśnie delegowanie zadań i odpowiedzialności oraz uprawnień sprawi, że pracownicy będą działali jak dorosłe samodzielne osoby.

Czytaj więcej

O jeden krok do przodu, czyli wyjście ze strefy komfortu

Porzucanie strefy komfortu, wystawianie się na nieznane, ryzyko i porażki nie leżą w naturze człowieka. Wolimy znaną, oswojoną przestrzeń, w której ludzie i zachowania są przewidywalne. To właśnie strefa komfortu, tzw. bezpieczny kokon, w którym wszystko mamy pod kontrolą. To przestrzeń, gdzie nie ma miejsca na żadne obawy czy lęki. Brzmi dobrze.

Czytaj więcej

Dziesięć błędów handlowca – sprawdź, czy je popełniasz i jak ich uniknąć

Praca handlowca wymaga odpowiedniego podejścia do ludzi i komunikatywności. Niezbędna jest znajomość technik rozmów z drugim człowiekiem, a także szersze podejście do wykonywanych obowiązków. Handlowiec musi wykazywać się dużą cierpliwością i odpornością na stres. Posiadanie odpowiednich cech charakteru i umiejętności pozwala osiągnąć sukces w sprzedaży. A jakich błędów unikać? Sprawdź, czy je popełniasz i jak pracować nad sobą.

Czytaj więcej