Digital prospecting wydaje się genialną odpowiedzią na rosnącą potrzebę aktywizacji takich działań w cyfrowym świecie. Dlatego dla wielu dyrektorów i menedżerów sprzedaży to ciekawy i perspektywiczny kierunek dla rozwoju sprzedaży.
POLECAMY
Co to jest digital prospecting?
Przejdźmy do konkretów, czyli czym jest digital prospecting? Jest to nic innego jak działania ukierunkowane na aktywne poszukiwanie i pozyskiwanie (client acquisition) nowych klientów na platformach social mediów, takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, X czy TikTok. A to wszystko po to, aby zainteresować ich produktem lub usługą.
Co to oznacza w praktyce? Jak to robić? Od czego zacząć lub na ile jest to skuteczne? Jest wiele opinii na ten temat oraz sposobów podejścia do prospectingu. Część z tych działań jest w większym lub mniejszym stopniu ułożona w proces. Jednak nie zawsze jest tak, że to od początku do końca przygotowana strategia. Opowiadając krótko, działania z zakresu digial prospecting mogą być jednorazowe lub powtarzalne, elastyczne lub tworzone w ramach kampanii. Narzędzia dobiera się tak, aby pasowały do działań w naszym kanale sprzedaży. Innymi słowy, digital prospecting jest serią prostych lub bardziej złożonych aktywności w procesie sprzedaży B2B.
Zacznijmy jednak od pytania, dlaczego soc...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!