Będąc na stanowisku liderskim, często nie zdajemy sobie sprawy, że cały czas jesteśmy w centrum uwagi. Każde słowo, każdy gest może mieć ogromny wpływ na nasz zespół, a co za tym idzie – i na wyniki naszej organizacji. Kiedy pojawiają się problemy w komunikacji lidera z zespołem, odbija się to od razu na wynikach firmy. Zobaczmy, z pomocą ekspertów – liderów biznesu, w jaki sposób możemy uniknąć podstawowych błędów i zwiększyć efektywność komunikacji.
POLECAMY
Ustal zasady
Komunikacja zaczyna się wtedy, kiedy obejmujesz nowe stanowisko liderskie i musisz przedstawić swoją wizję, priorytety i cele. Istotne jest zatem, aby zacząć od ustalenia zasad pracy.
– Kodeks współpracy jest kluczową kwestią na etapie budowania relacji z zespołem na początku – mówi Maciej Szumiński, dyrektor sprzedaży w Grupie Kapitałowej Graal, jednej z największych firm branży rybnej w Polsce. – Bardzo istotne jest, żeby lider jasno wyznaczył, jakie są zasady, czego oczekuje, a czego nie toleruje. A później regularnie o tym przypominał oraz sam się do tego stosował i pilnował, aby każdy członek zespołu działał w tych samych ramach. Jeżeli oczekujemy punktualności – bądźmy zawsze na czas.
Regularne przypominanie komunikatu jest niezwykle ważne, aby wzmocnić zrozumienie. Wyniki badań opublikowane w Harvard Busines...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!