Skalowanie sprzedaży – jak do tego podejść?

Strefa szefa

Skalowanie sprzedaży wyciągnie na światło dzienne wszystkie niedociągnięcia w Twoim procesie sprzedaży. Sprawdź, jak możesz tego uniknąć dobrym przygotowaniem do skali.

Czy jesteśmy gotowi na skalowanie?

Zanim podejmiemy decyzję o skalowaniu sprzedaży, warto zadać sobie kilka pytań i upewnić się, że mamy wystarczająco dużo danych, by znaleźć odpowiedzi na takie tematy, jak:

POLECAMY

  1. Stan lejka sprzedaży.
    Trzeba mieć pewność, że sprzedaż sprawnie działa na każdym etapie, i potrafimy przeprowadzić klientów przez ich proces zakupowy. Do tego potrzebny nam jest dobrze zaprojektowany proces sprzedaży – trzeba rozumieć, jak klienci kupują, jaki problem rozwiązujemy dla każdej ICP.
  2. Produkt i jego skalowalność.
    Nie każdy produkt jest łatwy do skalowania. W przypadku takich usług, jak np. software house, przeskalowanie sprzedaży wymaga dotrudnienia programistów, co zwiększa koszty. W takim przypadku lepiej przemyśleć prace nad marżowością obecnych projektów.
  3. Zespół.
    Sprawdź, czy osiągasz przewidywalny czas zamknięcia sprzedaży, czy Twoi handlowcy pracują metodycznie, przeprowadzając klientów przez proces zakupowy krok po kroku, i z oczekiwaną skutecznością. Warto też zbadać, czy wykorzystujesz moce przerobowe na 100% – dla mnie takim wskaźnikiem jest to, że zaczyna brakować przestrzeni na klientów.
     

Przeanalizowanie tych kwestii pozwala planować skalowanie sprzedaży w zrównoważony sposób. Dz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy