Czy jesteśmy gotowi na skalowanie?
Zanim podejmiemy decyzję o skalowaniu sprzedaży, warto zadać sobie kilka pytań i upewnić się, że mamy wystarczająco dużo danych, by znaleźć odpowiedzi na takie tematy, jak:
POLECAMY
- Stan lejka sprzedaży.
Trzeba mieć pewność, że sprzedaż sprawnie działa na każdym etapie, i potrafimy przeprowadzić klientów przez ich proces zakupowy. Do tego potrzebny nam jest dobrze zaprojektowany proces sprzedaży – trzeba rozumieć, jak klienci kupują, jaki problem rozwiązujemy dla każdej ICP. - Produkt i jego skalowalność.
Nie każdy produkt jest łatwy do skalowania. W przypadku takich usług, jak np. software house, przeskalowanie sprzedaży wymaga dotrudnienia programistów, co zwiększa koszty. W takim przypadku lepiej przemyśleć prace nad marżowością obecnych projektów. - Zespół.
Sprawdź, czy osiągasz przewidywalny czas zamknięcia sprzedaży, czy Twoi handlowcy pracują metodycznie, przeprowadzając klientów przez proces zakupowy krok po kroku, i z oczekiwaną skutecznością. Warto też zbadać, czy wykorzystujesz moce przerobowe na 100% – dla mnie takim wskaźnikiem jest to, że zaczyna brakować przestrzeni na klientów.
Przeanalizowanie tych kwestii pozwala planować skalowanie sprzedaży w zrównoważony sposób. D...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!