Pięć dysfunkcji pracy zespołowej w rozproszonej sieci sprzedaży

Strefa szefa

W zespołach sprzedażowych istnieje wiele czynników, które mogą wpłynąć na wydajność oraz efektywność pracy, dlatego też zarządzanie rozproszoną siecią sprzedaży jest wyzwaniem wymagającym dobrania skutecznych narzędzi i strategii.

Istnieją zarówno wady, jak i zalety zarządzania rozproszoną siecią sprzedaży. W ramach artykułu chciałbym wymienić kilka z nich oraz opisać w skrócie pięć dysfunkcji pracy zespołowej, które mają wpływ na zaangażowanie i jakość pracy.
W swojej dotychczasowej karierze zawodowej miałem przyjemność zarządzać rozproszoną strukturą handlowców sprzedających usługi światłowodowe dla jednego z operatorów. 
Od początku, jako młody – 25-letni wtedy menedżer, stawiałem na otwartość, bezpośredniość oraz szczerość i przejrzystą komunikację w zespole. I to właśnie komunikację, a w zasadzie jej trudność, moim zdaniem stawiałbym w kategorii jednej z wad zarządzania rozproszonym zespołem sprzedażowym. Zarządzanie zespołem, który działa w różnych lokalizacjach, może być trudne właśnie przez ogr...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy