Dział: Jak skutecznie monitorować i mierzyć sprzedaż

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Menedżerze, monitoruj sprzedaż handlowców, opierając się na modelu wizyt terenowych

Obserwując działy handlowe wielu firm, zauważyłem, że handlowcy są przekonani o tym, że bez nich firma nie jest w stanie funkcjonować. Jest w tym wiele prawdy. Tkwi w tym stwierdzeniu jednak wiele błędnego przeświadczenia. Dlatego też firmy, które odnoszą sukcesy, charakteryzują się dbałością o tworzenie wśród pracowników przekonania, że każdy dział sprzedaje – zarówno produkcja, jak i logistyka, obsługa klienta czy serwis. Pojawić się może natomiast pytanie, jak zmierzyć skuteczność naszego zespołu, gdy jest rozproszony i pracuje w terenie?

Czytaj więcej

Poznaj praktyczne podejście do analityki sprzedażowej

Pracując z klientem, widzę, że tam, gdzie zaczyna się analityka, kończą się poglądy. Chciałbym skierować mój artykuł do zarządzających sprzedażą, którzy chcą uwolnić się od szefów „mających swoje zdanie” i są zmęczeni wymówkami marketingowców. Bardzo często mówią oni: „Przecież dostaliście leady, więc czemu nie sprzedajecie?”. Jeśli jednak nie macie w firmie szefów z negatywnymi opiniami albo marketingowców z wymówkami, nie przewracajcie strony – wciąż możecie użyć wiedzy z tego artykułu do tradycyjnego zwiększenia przychodów i zysków wypracowywanych przez Wasze zespoły.

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż? Raportowanie w dziale sprzedaży Contact Center

Z czego jesteśmy rozliczani? Ze skutecznej realizacji planów sprzedażowych. W konkurencyjnym środowisku nasze działania muszą być szybkie i efektywne. Aby sprzyjać maksymalizacji osiągnięć sprzedażowych handlowców i teamów w Contact Center, niezbędne jest raportowanie. Pomaga ono w podejmowaniu biznesowych i strategicznych decyzji, wskazuje błędy procesowe, które należy szybko wyeliminować.

Czytaj więcej

Wizualizowanie mierników drogą do sukcesu?

Wydanie „Nowej Sprzedaży”, które trzymasz w ręku, jest najlepszym dowodem na to, że mierzenie w sprzedaży jest powszechną czynnością. Nawet małe i średnie firmy czerpią garściami z doświadczeń większych organizacji. Jednak podczas wymyślania i obliczania mierników, łatwo zapomnieć o tym, że przemyślane zwizualizowanie efektów pracy często okazuje się równie istotne. W tym artykule pokażę, jak to zrobić.

Czytaj więcej

Dlaczego aż 64% firm nie słucha swoich klientów...

Dziś to klient ma decydujący głos. To on wybiera, jakimi kanałami się z nami kontaktuje i kiedy dokonuje zakupu. Jeżeli pozbawiamy go głosu, ignorując dane, jakie otrzymujemy z jego obsługi, to trochę jakbyśmy sponsorowali usługi naszej konkurencji. 

Czytaj więcej

Jak analizować procent konwersji na poszczególnych etapach procesu sprzedażowego?

Sprzedaż to statystyka. W celu podniesienia wyników na poszczególnych etapach procesu sprzedaży należy najpierw zrozumieć, jak wygląda statystyka na każdym z nich. Dzięki temu jesteś w stanie dużo lepiej planować pracę, która jest do wykonania i osiągnąć zamierzone wyniki. Porównując swoje rezultaty do pozostałych członków zespołu sprzedaży, możesz łatwo wyciągnąć wnioski, kto jest dobry na jakim etapie, a nad czym należy popracować i co poprawić. Sprzedaż jest efektywna tylko wtedy, kiedy jest dobrze zaplanowana.

Czytaj więcej

Jak zmierzyć wzrost umiejętności handlowców w rozmowach telefonicznych?

Mierzenie wzrostu wskaźników, takich jak wyniki sprzedażowe czy billingi, jest łatwe, ponieważ dzięki liczbom możemy szybko ustalić, gdzie aktualnie jesteśmy. Jednak co zrobić, aby zespół regularnie osiągał satysfakcjonujące wyniki? Okazuje się, że mierzyć należy także wzrost umiejętności, czyli ulotny obszar miękki. 

Czytaj więcej

W co grają handlowcy z lejkiem sprzedaży?

Jeżeli sprzedawcy dobrze pracują z lejkiem sprzedaży i na bieżąco aktualizują w nim informacje, możesz mieć bardzo silne narzędzie, które zapewnia wgląd w aktualne problemy, a także pozwala przewidzieć te, które prawdopodobnie pojawią się lada moment. Musisz się tylko nauczyć go używać we właściwy sposób i wyciągać wnioski z danych, jakie w nim znajdziesz.

Czytaj więcej

Handlowa matematyka w sprzedaży detalicznej

„Liczby nie kłamią! A ile z tego będę miał? Liczy się efektywność! Analizuj dane!” – wielu z nas pewnie nieraz słyszało takie stwierdzenia. Słusznie, bo mierzenie skuteczności podejmowanych działań to podstawa prowadzenia efektywnej sprzedaży. Co mierzyć? Jak mierzyć? Dowiesz się właśnie z tego artykułu

Czytaj więcej

Ze strategią sprzedaży jest jak z miodem

Strategia sprzedaży to plan operacyjny dla sił handlowych firmy, aby sprzedać produkty i usługi wytwarzane przez firmę. Wszystko po to, aby zdobywać rynek, klientów i dostarczać to, czego klient szuka i potrzebuje.

Przekonajcie się, kiedy warto mierzyć realizację założonych przez nas działań.

Czytaj więcej

Szkolenie, mentoring, coaching – skutecznie przekazuj wiedzę o wskaźnikach i wzmacniaj postawy prosprzedażowe

Opracowanie listy wskaźników efektywności sprzedaży to pierwszy krok w kierunku stworzenia spójnego systemu analiz i pomiaru zgodnego z celami strategicznymi firmy. Kolejnym krokiem, który należy wykonać, jest komunikacja wewnątrz organizacji na temat wdrażanego systemu, ze szczególnym uwzględnieniem zespołu handlowców, którzy na jego podstawie będą rozliczani z efektów swojej pracy. Jak skutecznie poradzić sobie z tym wyzwaniem?

Czytaj więcej

Używaj mierników do badania aktywności i efektywności swojej sprzedaży

Opracowałeś strategię sprzedaży i przygotowałeś zespół handlowców. Czas na słodkie „nicnierobienie” i czekanie na efekty? Nic z tego. Dopiero teraz staniesz przed prawdziwym wyzwaniem – analityką zarządzania sprzedażą. W tym momencie sukces zespołu zależy przede wszystkim od Ciebie. Jak strategicznie zarządzać sprzedażą?

Czytaj więcej