Handlowa matematyka w sprzedaży detalicznej

Temat numeru Jak skutecznie monitorować i mierzyć sprzedaż

„Liczby nie kłamią! A ile z tego będę miał? Liczy się efektywność! Analizuj dane!” – wielu z nas pewnie nieraz słyszało takie stwierdzenia. Słusznie, bo mierzenie skuteczności podejmowanych działań to podstawa prowadzenia efektywnej sprzedaży. Co mierzyć? Jak mierzyć? Dowiesz się właśnie z tego artykułu

Dobór właściwych wskaźników do analizy zależy od indywidualnego modelu biznesowego. Aby pomóc Ci w podjęciu dobrej decyzji, przygotowałam listę kluczowych wskaźników sprzedażowych dla handlu detalicznego. Przydadzą się one wszystkim tym, których wysiłki koncentrują się wokół sprzedaży w sklepach stacjonarnych.

POLECAMY

Sprzedaż na metr kwadratowy – jest to iloraz uzyskanej sprzedaży i metrażu sklepu. Warto zauważyć, że jest ona liczona w różny sposób. Centra handlowe przy prowadzeniu swoich obliczeń nie wyłączają powierzchni magazynowej i tej zajmowanej przez przymierzalnie.

Sprzedaż netto/powierzchnia sprzedaży

Po co ją mierzyć?

Po pierwsze dlatego, że stanowi ona świetny miernik ogólnej efektywności sklepu. Po drugie, wskazuje na to, czy powierzchnia sprzedaży jest dobrze zaaranżowana, a sprzedawcy potrafią w pełni wykorzystać jej potencjał. Co ciekawe, niektóre amerykańskie sklepy upubliczniają swoje dane i możliwe jest znalezienie danych poglądowych dla naszej branży. Przykładowo sklep Home Depot uzyskał w 2016 r. średnio 420...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy