Przyjmijmy, że dysponujecie tylko niezbędnymi metrykami do prowadzenia działalności. Z doświadczenia wiem, że nawet klienci, którzy źle oceniają swoje zdolności analityczne, mają dane na temat przynajmniej kilku rzeczy. Są to m.in.:
POLECAMY
- Łączne przychody w danym miesiącu/kwartale/roku.
- Łączna liczba transakcji oraz faktur wraz z kwotami.
- Dane dotyczące płatności (czy wpływają, czy w terminie, jak długie są opóźnienia w przypadku ich występowania).
Czasami klienci muszą te dane uzyskać od księgowych czy administracji. Informacje te mierzone są w podziale na poszczególnych handlowców i jeśli jest ich więcej – również w podziale na zespoły. Wiedza ta jest wyjątkowo istotna – pozwala nam na wypłacanie prowizji handlowcom i menedżerom sprzedaży oraz prowadzenie finansów firm od strony sprzedażowej. Nie wystarczy ona jednak do zarządzania sprzedażą ani do przełożenia na sprzedaż działalności zespołów marketingowych. W swoim artykule skupię się jednak tylko na metrykach dotyczących sprzedaży i nowego biznesu. Pominę zaś metryki dotyczące obsługi posprzedażowej czy marketingowej.
Kto nie powinien mierzyć niczego więcej?
Wbrew pozorom j...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!