Wizualizowanie mierników drogą do sukcesu?

Temat numeru Jak skutecznie monitorować i mierzyć sprzedaż

Wydanie „Nowej Sprzedaży”, które trzymasz w ręku, jest najlepszym dowodem na to, że mierzenie w sprzedaży jest powszechną czynnością. Nawet małe i średnie firmy czerpią garściami z doświadczeń większych organizacji. Jednak podczas wymyślania i obliczania mierników, łatwo zapomnieć o tym, że przemyślane zwizualizowanie efektów pracy często okazuje się równie istotne. W tym artykule pokażę, jak to zrobić.

Wizualizacja? Dlaczego warto o niej rozmawiać? Najprościej zobrazować ten temat i wytłumaczyć go na przykładzie. Dzięki temu poza merytoryką będzie on niósł za sobą również przyjemną dla oka kolorystykę i przemyślaną narrację podzieloną na sekcje. W tej postaci tekst czyta się szybciej i łatwiej przyswaja istotne informacje. To prosty dowód na to, że zmysł wzroku ma potężne znaczenie dla skutecznego przetwarzania informacji. Jak można ten mechanizm wykorzystać w sprzedaży? Spójrzmy na kolejny przykład.
Na poniższej ilustracji 1 widzimy standardowy sposób prezentowania danych w tabeli oraz wykres, który pokazuje kilka informacji. W oczy rzuca się nazwa miernika i duży, okrągły znacznik z prawej strony. Co on przedstawia? Pokazuje nam, że miernik, niestety, nie jest w najlepszej kondycji. Wyraźnie widoczna linia celu bezlitośnie ocenia minione mi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy