Dział: Felieton

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Nowy rok, nowe technologie, nowa... sprzedaż?

W dzisiejszym dynamicznym świecie, gdzie technologia ewoluuje w zawrotnym tempie, także rynek sprzedaży przechodzi metamorfozę. Rok 2024 przynosi ze sobą nowe wyzwania, ale również niezliczone możliwości dla przedsiębiorców, którzy są gotowi dostosować się do nowej rzeczywistości rynkowej.

Czytaj więcej

Opór w zarządzaniu zmianą

Zarządzanie zmianą jest nieodłącznym elementem rozwoju organizacji. Niezależnie od tego, czy wprowadzamy nowe procesy, technologie czy kulturę organizacyjną, często spotykamy się z oporem ze strony pracowników. Ten opór może stanowić wyzwanie dla skutecznego wdrożenia zmian. Jakie strategie pomagają zminimalizować opór i zwiększają szanse na sukces?

Czytaj więcej

Karanie czy wygaszanie? Jak sobie radzić z zachowaniami niepożądanymi?

Kary odnoszą zwykle skutek krótkoterminowy, nie stanowią trwałego bodźca motywującego oraz pogarszają relację z przełożonym. Dużo korzystniejszym sposobem eliminowania zachowania niepożądanego jest wygaszanie go w czasie. Jak osiągnąć ten cel w praktyce?

Czytaj więcej

Tego nie wiesz…

Dalarö to niewielkie miasteczko położone we wschodniej Szwecji. Mieszka tu ok. 1200 osób. Wszyscy znają się doskonale, dlatego w Dalarö nikt nie zamyka domu, gdy wychodzi do pracy. Jeśli w miasteczku zjawia się ktoś obcy, to tylko z dwóch powodów: albo zabłądził, albo dowiedział się, co wydarzyło się w Dalarö 25 października 2003 r.

Czytaj więcej

Jak zadbać o nasze centrum dowodzenia?

Zdrowy mózg to podstawa naszego sprawnego funkcjonowania. Kiedy z jakiejś przyczyny pojawiają się nieprawidłowości w jego pracy, dochodzi do spadku energii i zdolności koncentracji, zaczyna szwankować pamięć oraz odczuwalne staje się chroniczne zmęczenie.

Czytaj więcej

Zarządzanie konfliktami w zespole

Niewłaściwie przekazane instrukcje dotyczące wykonania zadania skutkowały błędami w projekcie. Niepoprawnie wykonane zadanie spotkało się z negatywną oceną wyższego przełożonego, a także wzajemnymi oskarżeniami i konfliktem między liderem i pracownikiem. Czym jest konflikt w zespole? Z jakimi rodzajami konfliktów w zespole możesz się spotkać w swojej codziennej pracy? Co jest główną przyczyną powstawania konfliktów w zespole pracowniczym?

Czytaj więcej

Sport a praca - czy mistrzowie mają większą szansę na sukces w biznesie?

Wszyscy znamy takie nazwiska jak Lewandowski, Jordan oraz Williams. To sportowcy, którzy odnieśli sukcesy nie tylko na boisku czy korcie tenisowym, ale również w biznesie. Być na światowym poziomie w jakiejś dziedzinie sportu to ogromny sukces, ale mieć obok tego dobrze prosperujące przedsiębiorstwa, które co roku przynoszą budzące podziw zyski – to drugie. Pytanie brzmi – jak bardzo sportowa kariera pomaga w biznesie oraz czy żelazna dyscyplina wyrobiona podczas wieloletnich treningów faktycznie przekłada się na naszą pracę w firmie, w której pracujemy lub którą prowadzimy? Czy sportowcy mają lepsze predyspozycje do tego, by ostatecznie stać się lepszymi prezesami, dyrektorami czy handlowcami?

Czytaj więcej

Sugestywne metafory

Dziś mam wyjątkowo aż pięć spotkań w różnych lokalizacjach, pomyślał z niepokojem Marcin. „To będzie ciężki dzień”, ale „trzeba go jakoś przebrnąć”. Mam nadzieję, że nie będzie się on „ciągnąć w nieskończoność”, bo ostatnio „za dużo mam na barkach”.

Czytaj więcej

Pobudzanie emocji, słownik handlowca i tworzenie odniesień w wyobraźni klienta

Leniwa niedziela, popołudniowy spacer. Szli właśnie jedną z uliczek, gdy stojący przy restauracji kelner, zaprosił ich na „pyszne ciasto”. Dziś na koszt firmy – zaproponował z uśmiechem. Będą mieli Państwo okazję zobaczyć nasz nowy wystrój – kontynuował. Co więcej, wyświetlimy zjawiskowe zdjęcia wybrzeża palmowego, licząc na to, że nasi goście przeniosą się na chwilę w inny wymiar, relaksując się od trudów codziennego dnia.

Czytaj więcej

Nowe ujęcie sprzedaży

W ostatnim czasie na rynku panuje duże przesycenie różnego rodzaju technikami sprzedażowymi, co mocno oddziałuje na naszych klientów. Codzienne poddawanie się wszelkim możliwym formom reklamy zmusiło odbiorców do budowania gigantycznych obronnych murów. Nastawienie się na coraz to mocniejszą ekspansję zakupową sprzyja rozwojowi gospodarki oraz branży sprzedażowej. Nie chodzi tu bowiem tylko o produkt czy usługę. Obecnie najważniejsza jest osobowość sprzedawcy, który dotrze do naszego odbiorcy.

Czytaj więcej

„UKŁAD NAGRODY” NA ZAKUPACH – ZANIM POMYŚLISZ, JUŻ CHCESZ TO MIEĆ!

Kto z nas nie lubi się nagradzać? Dać sobie od czasu do czasu przyzwolenie na leniwą niedzielę, zjeść kaloryczną czekoladę, czy w końcu kupić coś, co poprawi humor. Bez tych momentów życie byłoby znacznie trudniejsze, dni płynęłyby inaczej. Oczekiwanie na gratyfikację jest jednym z podstawowych motywatorów w życiu człowieka. Cele sprawiają, że patrzymy z entuzjazmem w przyszłość, doświadczamy poczucia radości, widzimy sens. 

Czytaj więcej

Wszyscy jesteśmy drwalami – kilka słów o produktywności

Pewien drwal zatrudnił się przy wycince drzew. Każdego dnia musiał ich wyciąć co najmniej 20. Pełen entuzjazmu, zjawił się w pracy. Pierwszego dnia wyrąbał 21 wysokich sosen, za co szef poklepał go po plecach. Na drugi dzień drwal zjawił się w lesie z jeszcze większym zapałem. Jednak ściął tylko 19 drzew. Następnego dnia, choć starał się jeszcze bardziej, wyrąbał jedynie 15 drzew. Każdego kolejnego dnia drwal ścinał coraz mniej drzew. Wreszcie ze spuszczoną głową poszedł do szefa i przeprosił za słabe wyniki. Szef milczał. Po chwili zapytał drwala: „– Kiedy po raz ostatni ostrzyłeś swoją siekierę?”. „– Ostrzyłem?” – odpowiedział pytaniem drwal. „– Nie mam czasu ostrzyć siekiery, jestem zajęty pracą”.

Czytaj więcej