Nowe ujęcie sprzedaży

Felieton

W ostatnim czasie na rynku panuje duże przesycenie różnego rodzaju technikami sprzedażowymi, co mocno oddziałuje na naszych klientów. Codzienne poddawanie się wszelkim możliwym formom reklamy zmusiło odbiorców do budowania gigantycznych obronnych murów. Nastawienie się na coraz to mocniejszą ekspansję zakupową sprzyja rozwojowi gospodarki oraz branży sprzedażowej. Nie chodzi tu bowiem tylko o produkt czy usługę. Obecnie najważniejsza jest osobowość sprzedawcy, który dotrze do naszego odbiorcy.

Jako wieloletni praktyk sprzedaży obserwuję, co dzieje się w sklepach, galeriach, telesales czy e-commerce. Ludzie zaczynają brzydzić się zawodem sprzedawcy. Kiedy w towarzystwie ktoś zapyta, czym się zajmujesz, często wymyślają wymijające odpowiedzi. Dlaczego? Dlatego, że sprzedawca dziś w mentalności innych to naciągacz, złodziej, oszust, który wyciąga z ludzi wszystkie oszczędności. Co się z nami dzieje? Przecież każdy z nas kupuje chleb, mleko, środki czystości – czy to daje nam tyle radości? Pamiętasz, kiedy kupowałeś ostatnio swój wymarzony i drogi samochód? Lub moment, gdy kupowałaś tak nieprzyzwoicie drogą torebkę, że tylko niektórzy wiedzą, ile ona kosztowała? A może pamiętasz, jakie uczucie Ci wtedy towarzyszyło? Właśnie… o tym staram się napisać.

POLECAMY

Postrzeganie

Nowe ujęcie sprzedaży może takie być. Dziś nie mamy problemów z postrzeganiem produktów, robią to za nas media. Często to one kierują naszymi potrzeba...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy