Opór w zarządzaniu zmianą

Felieton

Zarządzanie zmianą jest nieodłącznym elementem rozwoju organizacji. Niezależnie od tego, czy wprowadzamy nowe procesy, technologie czy kulturę organizacyjną, często spotykamy się z oporem ze strony pracowników. Ten opór może stanowić wyzwanie dla skutecznego wdrożenia zmian. Jakie strategie pomagają zminimalizować opór i zwiększają szanse na sukces?

Jeśli jesteś menedżerem, zapewne nie raz z pełną dozą entuzjazmu próbowałeś wdrożyć nowe rozwiązania, będąc w pełni przekonany o tym, iż nowy projekt jest pełen korzyści dla członków Twojego zespołu. Być może, rzetelnie się przygotowywałeś i byłeś pewny, że nowe rozwiązanie spotka się z przychylnym spojrzeniem podwładnych. Być może, znalazła się garstka osób, które przyjęły z radością proponowane zmiany. Jednak trzeba wziąć pod uwagę, że wdrażanie nowego projektu może spotkać się z reakcją oporu, buntu, a nawet walki z nowym pomysłem.

POLECAMY

Zmiana sama w sobie staje się niekiedy przyczyną konfliktu. Z drugiej strony konflikt może stanowić przestrzeń do dokonania ważnych zmian w biznesie. Jako mediatorka dostrzegam, że konflikt stanowi zmianę w relacjach i staje się przestrzenią do pracy ze zmianą. Dzięki konfliktowi możemy dokonać wielu istotnych zmian w naszym biznesie, np. wdrożyć strategię zarządzania konfliktami, mediacje w organizacji, standardy komunikacji, wdrożyć procedury i strategie podnoszące jakość komunikacji, standardy obsługi klienta czy rozwiązywania konfliktów. Rozumiejąc, w jaki sposób członkowie zespołu pracują ze zmianą, możemy w odpowiedni spo...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy