Pobudzanie emocji, słownik handlowca i tworzenie odniesień w wyobraźni klienta

Felieton

Leniwa niedziela, popołudniowy spacer. Szli właśnie jedną z uliczek, gdy stojący przy restauracji kelner, zaprosił ich na „pyszne ciasto”. Dziś na koszt firmy – zaproponował z uśmiechem. Będą mieli Państwo okazję zobaczyć nasz nowy wystrój – kontynuował. Co więcej, wyświetlimy zjawiskowe zdjęcia wybrzeża palmowego, licząc na to, że nasi goście przeniosą się na chwilę w inny wymiar, relaksując się od trudów codziennego dnia.

Spojrzeli na siebie, zastanawiając się nad propozycją. Dziesięć minut później siedzieli przy stoliku, podziwiając nowoczesne wzornictwo lokalu. Większość miejsc była już zajęta. Słychać było rozmowy i żarty sąsiadów, którzy najwyraźniej byli we wspaniałych humorach. Na środek sali wyszedł elegancki mężczyzna, przywitał zgromadzonych, przedstawił się i zaczął opowiadać o włoskich atrakcjach, zmieniając wyświetlane za sobą zdjęcia tamtejszych krajobrazów. Stojąc na tle padających z projektora obrazów, barwnie opowiadał o miastach zbudowanych na stromych skałach, kurorcie pełnym tajemniczych zatoczek, lazurowej wodzie, na której unoszą się małe rybackie kutry. Wszystko uzupełniały piękne ujęcia całego wybrzeża, pokazujące to niesamowite miejsce. Z głośników dobiegał cichy odgłos fal, wprowadzając gości w przyjemny stan błogiego spokoju i odprężenia. Uwagę zebranych przyciągnął kolejny obraz, równo posadzonych palm, egzotycznie usianych wśród za...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy