Dział: Narzędzia wspierające sprzedaż

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Sales Force Automation – recepta na poprawę efektywności i wzrosty sprzedaży

Jak zbudować skuteczny, efektywny zespół sprzedaży? Przepisów jest wiele, ale moje doświadczenia pokazują, że przede wszystkim należy zainwestować w odpowiedni system IT. Jednym z takich systemów jest SFA (Sales Force Automation), który automatyzuje procesy sprzedażowe i ułatwia zarządzanie zespołem handlowym. SFA umożliwia lepszą kontrolę nad procesami sprzedażowymi oraz poprawę efektywności całej organizacji, a zwiększenie efektywności to najczęściej wzrosty sprzedaży.

Czytaj więcej

Automatyzacja pracy w zespole sprzedaży B2B? Poznaj sprawdzone narzędzia

Efektywność pracy i podejmowanych starań to zawsze gorący temat, szczególnie w zespole sprzedaży. Czy i jak można poprawić wyniki, nie zwiększając drastycznie liczebności działu? Albo jak maksymalnie wykorzystać potencjał rosnącego zespołu i dobrze go ukierunkować? Jeśli Twoja firma dynamicznie się rozwija, a decyzja o zatrudnieniu nowych osób jest coraz bliżej (lub już została podjęta), to ten artykuł będzie doskonałym punktem odniesienia!

Czytaj więcej

Konwersja w B2B: marketing a sprzedaż

Czasami nawet naprawdę spory ruch na stronie internetowej nie idzie w parze z przesuwaniem leadów w dół lejka sprzedażowego. W takich sytuacjach bywa, że działy marketingu podejmują serię czynności, by zmniejszyć bounce rate czy wydłużyć czas przebywania użytkowników na stronie, podczas gdy sprzedaż wciąż narzeka na mały napływ klientów z inboundu. Nie będzie to zaskoczeniem, jeśli przyznamy, że nie do końca tędy droga. Oto poradnik o zarządzaniu konwersją i podziale obowiązków z nią związanych między mitycznymi salesami a marketerami.

Czytaj więcej

Doświadczenie na wagę lojalności

Potrzeby i zachowania zakupowe klientów zmieniają się niemal tak szybko, jak nasza rzeczywistość. Czy oznacza to, że jesteśmy skazani na błądzenie we mgle i szukanie po omacku? Niezupełnie. Gdy mowa o potrzebach klientów i budowaniu lojalności, wciąż jeden element jest niezmienny. Doświadczenie. Czy customer experience wciąż jest ważne? Dlaczego warto bliżej przyglądać się pokoleniu Z? I jak przekuć te informacje w skuteczny program lojalnościowy B2B?

Czytaj więcej

Siedem kroków do skutecznego spotkania sprzedażowego

„Kupcy nie chcą się już spotykać tak często jak kiedyś” – mówią handlowcy. Badania Gartnera to potwierdzają – aż 72% kupców B2B preferuje, jeśli to możliwe, zakupy bez udziału handlowców (rep- -free sales). Dlaczego aż tylu? Być może tak jest szybciej i prościej? A może zbyt dużo czasu zmarnowali już na nic niewnoszących spotkaniach.

Czytaj więcej

Jak optymalizować sprzedaż online dzięki oprogramowaniu SAAS? Tips & tricks gotowych platform dla sektora MSP

Jedną z przewag modelu SaaS jest dostępność gotowych rozwiązań, które pomagają optymalizować sprzedaż w sklepie internetowym. Skoro więc istnieją sprawdzone sposoby na wsparcie konwersji, przyjrzyjmy się, co jako sprzedawca masz do dyspozycji.

Czytaj więcej

Jak wzmocnić customer experience w sklepie internetowym?

W dobie rosnącej konkurencji coraz więcej sklepów internetowych zastanawia się, jak poprawić obsługę klienta w e-commerce. Rosnąca popularność customer experience wynika z coraz wyższych oczekiwań klientów. Ci bowiem podczas zakupów online zwracają uwagę nie tylko na cenę, ale na ogół doświadczeń, które zapewnia im konkretny sklep. Co mogą zrobić sklepy internetowe, by nadążyć za rosnącymi wymaganiami i jak wzmocnić customer experience w sklepie online?

Czytaj więcej

Stare na nowo – jak zmienia się świat reklamy zewnętrznej?

Możesz nazwać mnie boomerem, ale doskonale pamiętam scenę z „Powrotu do przyszłości 2”, w której młody Marty McFly, zaraz po podróży wehikułem czasu do 2015 r. zetknął się z billboardem reklamującym dziewiętnastą część filmu Szczęki. Twórcy filmu założyli, że wówczas standardem będą trójwymiarowe interaktywne hologramy, które zastąpią wysłużone billboardy 2D. I co? I się pomylili!

Czytaj więcej

Reklama DOOH. Jak generować oszczędności przy jednoczesnym maksymalizowaniu konwersji sprzedażowej?

Skrót DOOH oznacza nic innego jak cyfrowe nośniki reklamy zewnętrznej. W ostatnim czasie ten rodzaj działań marketingowych wypiera wszystkim nam znane plakaty i billboardy, które stanowią najpopularniejszy rodzaj reklamy zewnętrznej. Według raportu ,,Reklama OOH w Polsce”[1] przygotowanego przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej, w 2021 r. cały rynek reklamy zewnętrznej (OOH) wart był 420 mln zł. Nieustannie zauważalny jest wzrost zainteresowania cyfrowym formatem, który już w ostatnim kwartale zeszłego roku wyniósł 22,7% całego rynku OOH. Warto zaznaczyć, że wzrost zainteresowania reklamą DOOH osiągnął 114,2% w porównaniu z ostatnim kwartałem 2020 i 2021 r.

Czytaj więcej

W walce o uwagę klienta i KONSUMENTA – jakie nagrody najbardziej motywują?

Rzeczowe czy pieniężne? Klasyczne czy wirtualne? Nieszablonowe czy tradycyjne? Wybór nagrody w konkursie lub akcji promocyjnej to często duży dylemat dla działów marketingu i sprzedaży. A to właśnie nagroda jest tym elementem, który wpływa na sukces całego przedsięwzięcia, angażuje uczestników, zaprasza do interakcji i obiecuje pozytywne wrażenia. Co więcej, przekłada się nie tylko na wskaźniki zakupowe, ale też na wzrost świadomości marki.

Czytaj więcej

KPI jako skuteczna metoda zwiększania sprzedaży B2B – część druga

W pierwszej części tego artykułu (Nowa Sprzedaż nr 40/lipiec 2022) omówiłem podstawowe pojęcia związane z miernikami i wskaźnikami KPI. W tej części odpowiem na jedno z najczęstszych pytań, które słyszę od przedsiębiorców, gdy rozmawiamy o moim serwisie „Szef sprzedaży na godziny”: „Co powinniśmy mierzyć w sprzedaży, który wskaźnik KPI powinniśmy śledzić, aby zwiększyć sprzedaż?”. Bardzo rozsądne pytanie, jednak nie ma na nie prostej odpowiedzi. Odpowiadając na nie, zawsze muszę użyć zwrotu – „to zależy”, choć go nie lubię. I nie jest to próba ucieczki od wyjaśnienia, tylko chęć udzielenia prawidłowego rozwiązania.

Czytaj więcej

Automatyzacja działań handlowca w programie Woodpecker

Cold mail zdobywa coraz więcej sympatyków, nie trzeba tego robić ręcznie, dzisiejszy świat oferuje wiele udogodnień i m.in. jednym z nich jest Woodpecker. W tym artykule pokażę, jak własnoręcznie ustawić kampanię cold mailingową.

Czytaj więcej