Liczba i rodzaj wybranych wskaźników KPI zależy od profilu działalności firmy, jej długofalowej strategii, przyjętego modelu biznesowego, krótkoterminowych celów biznesowych, możliwości technicznych w zakresie gromadzenia danych oraz – przede wszystkim – od przyjętej strategii i metodyki sprzedaży.
POLECAMY
Co zatem powinniśmy mierzyć?
Jak już wyjaśniłem w pierwszej części artykułu, nie da się zarządzać przychodem, jego wzrostem czy też zyskiem, ale można mieć nad nimi pewną kontrolę poprzez wyznaczanie odpowiednich celów sprzedażowych i zarządzanie właściwymi działaniami sprzedażowymi, aby te wyniki osiągnąć.
Menedżerowie sprzedaży, zamiast oczekiwać od handlowców wyników finansowych (biznesowych), powinni skoncentrować się na zarządzaniu ich działaniami sprzedażowymi, zgodnie z odwieczną zasadą – chcesz osiągnąć pożądany cel, z...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!