Doświadczenie na wagę lojalności

Narzędzia wspierające sprzedaż

Potrzeby i zachowania zakupowe klientów zmieniają się niemal tak szybko, jak nasza rzeczywistość. Czy oznacza to, że jesteśmy skazani na błądzenie we mgle i szukanie po omacku? Niezupełnie. Gdy mowa o potrzebach klientów i budowaniu lojalności, wciąż jeden element jest niezmienny. Doświadczenie. Czy customer experience wciąż jest ważne? Dlaczego warto bliżej przyglądać się pokoleniu Z? I jak przekuć te informacje w skuteczny program lojalnościowy B2B?

Ogromnym plusem mojej pracy jest to, że mam bliski kontakt z klientami. Rozmawiam o tym, co jest dla nich ważne, jakich zmian oczekują oni sami, a jakich – ich odbiorcy. Padają różne odpowiedzi, ale doświadczenie, zaufanie i relacja z marką pojawiają się wyjątkowo często. Znacie powiedzenie, że nie jest ważne, co konkretnie zrobisz lub powiesz, lecz ważne jest to, jak ludzie się dzięki Tobie czują? Dokładnie o to chodzi w przypadku marek. Te, które sprawiają, że ludzie czują się „bardziej” – wygrają.

POLECAMY

Przykład? Wyobraź sobie, że dzięki marce czujesz się bardziej:

  • zaopiekowany (bo konsultant rozmawia z Tobą jak z człowiekiem, a nie z maszyną);
  • zrozumiany (bo nie dostajesz nietrafionych komunikatów, które w ogóle Cię nie dotyczą);
  • wyjątkowy i traktowany indywidualnie (bo oferta jest personalizowana);
  • bezpieczny (np. dzięki wysokiej jakości produktów);
  • nowoczesny (bo masz łatwy dostęp do produktu/usługi z poziomu telefonu);
  • zaangażowany w działania na rzecz środowiska/społeczeństwa (bo marka aktywnie wspiera te wartości).


Czujesz różnicę, prawda? Jeżeli marka zapewni któreś z tych doświadczeń (im więcej, tym lepiej), będzie naturalnie i autentycznie przyciągać klientów.

Kosztowne złe doświadczenia

Gra jest warta świeczki, bo złe doświadczenie – nawet jedno – może sporo kosztować. Ponad połowa (55%) respondentów badania PwC Customer Loyalty Survey 2022 stwierdziła, że po kilku złych doświadczeniach przestałaby kupować od firmy, która im się podobała. Natomiast 8% stwierdziło, że przestałoby to robić już po jednym złym doświadczeniu. Wydaje Ci się, że 8% to niewiele? Przelicz to na konkretną liczbę Twoich klientó...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy