Konwersja w B2B: marketing a sprzedaż

Narzędzia wspierające sprzedaż

Czasami nawet naprawdę spory ruch na stronie internetowej nie idzie w parze z przesuwaniem leadów w dół lejka sprzedażowego. W takich sytuacjach bywa, że działy marketingu podejmują serię czynności, by zmniejszyć bounce rate czy wydłużyć czas przebywania użytkowników na stronie, podczas gdy sprzedaż wciąż narzeka na mały napływ klientów z inboundu. Nie będzie to zaskoczeniem, jeśli przyznamy, że nie do końca tędy droga. Oto poradnik o zarządzaniu konwersją i podziale obowiązków z nią związanych między mitycznymi salesami a marketerami.

Co oczywiste, żaden biznes nie może istnieć bez klientów. Niestety, obecnie w zasadzie w każdym obszarze biznesowym konkurencja jest ogromna (chyba że właśnie odkryliście nową niszę lub macie naprawdę innowacyjny produkt wyprzedzający konkurencję o lata świetlne – w takim wypadku pozostaje Wam tylko pozazdrościć). Różowe lata 90. XX w., gdy biznes opierał się na jednoosobowych działach marketingu i potędze targów wszelakich, dobiegły, niestety, zasłużonego końca. Tym samym – witamy w XXI w., gdzie wszystko jest wymierne, policzalne, możliwe do optymalizacji i automatyzacji.

POLECAMY

Konwersja, czyli w zasadzie co?

Konwersja to tak naprawdę jeden z wielu biznesowych wskaźników – pozwalający sprawdzić, jaka liczba użytkowników odwiedzających stronę w danym okresie stała się leadami i wykazała realne zainteresowanie ofertą firmy. Z reguły wskaźnik ten jest mierzony w skali miesiąca i oparty na zaawansowanych narzędziach CRM lub, w mniejszych firmach niekorzystających z tego rodzaju rozwiązań, metodzie manualnej – bazując na deklaracji liczby leadów przekazanej przez sprzedaż zestawionej z liczbą odwiedzin strony wyciągniętej z Google Analytics. Standardowo przyjmuje się, że wartość wskaźnika w sektorze B2B powinna wahać się od 2 do 6% – tym samym sprawiając, że tak naprawdę de facto powinniśmy walczyć nie o jak największą liczbę leadów, a o i...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy