Co oczywiste, żaden biznes nie może istnieć bez klientów. Niestety, obecnie w zasadzie w każdym obszarze biznesowym konkurencja jest ogromna (chyba że właśnie odkryliście nową niszę lub macie naprawdę innowacyjny produkt wyprzedzający konkurencję o lata świetlne – w takim wypadku pozostaje Wam tylko pozazdrościć). Różowe lata 90. XX w., gdy biznes opierał się na jednoosobowych działach marketingu i potędze targów wszelakich, dobiegły, niestety, zasłużonego końca. Tym samym – witamy w XXI w., gdzie wszystko jest wymierne, policzalne, możliwe do optymalizacji i automatyzacji.
POLECAMY
Konwersja, czyli w zasadzie co?
Konwersja to tak naprawdę jeden z wielu biznesowych wskaźników – pozwalający sprawdzić, jaka liczba użytkowników odwiedzających stronę w danym okresie stała się leadami i wykazała realne zainteresowanie ofertą firmy. Z reguły wskaźnik ten jest mierzony w skali miesiąca i oparty na zaawansowanych narzędziach CRM lub, w mniejszych firmach niekorzystających z tego rodzaju rozwiązań, metodzie manualnej – bazując na deklaracji liczby leadów przekazanej przez sprzedaż zestawionej z liczbą odwiedzin strony wyciągniętej z Google Analytics. Standardowo przyjmuje się, że wartość wskaźnika w sektorze B2B powinna wahać się od 2 do 6% – tym samym sprawiając, że tak naprawdę de facto powinniśmy walczyć nie o jak największą liczbę leadów, a o i...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!