W walce o uwagę klienta i KONSUMENTA – jakie nagrody najbardziej motywują?

Narzędzia wspierające sprzedaż

Rzeczowe czy pieniężne? Klasyczne czy wirtualne? Nieszablonowe czy tradycyjne? Wybór nagrody w konkursie lub akcji promocyjnej to często duży dylemat dla działów marketingu i sprzedaży. A to właśnie nagroda jest tym elementem, który wpływa na sukces całego przedsięwzięcia, angażuje uczestników, zaprasza do interakcji i obiecuje pozytywne wrażenia. Co więcej, przekłada się nie tylko na wskaźniki zakupowe, ale też na wzrost świadomości marki.

Sprzedaż potrzebuje wsparcia. To prawda znana, ale… jakie narzędzia zastosować? Co realnie zwiększy moc sprzedaży, pozwoli wypromować produkt, przyciągnąć nowych klientów i budować relacje z aktualnymi? Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Sodexo, aż 72% firm prowadzi działania wsparcia sprzedaży, z czego 71% podejmuje działania oparte na nagrodach, a 36% realizuje takie działania co najmniej raz w miesiącu[1]. Z jednej strony dowodzi to skuteczności takiego rozwiązania, a z drugiej – rodzi nowe wyzwania związane ze zdobyciem przewagi konkurencyjnej, wyróżnieniem się ze swoim przekazem na tle innych firm organizujących np. konkursy czy loterie. Konsumenci chętnie włączają się w takie inicjatywy i szukają okazji, a zatem warto tak poprowadzić działania, by odbiorcy chcieli wybrać właśnie naszą ofertę i zatrzymać się przy organizowanej przez nas akcji. W badaniu „Nagrodomania, czyli promowanie przez nagradzanie”[2] niemal 3/4 respondentów zadeklarowało udział w programie lojalnościowym, loterii lub konkursie w ciągu roku. Aby efektywnie odpowiedzieć na zjawisko „nagrodomanii”, potrzebne są więc: koncept, dobry plan i dopasowane techniki.

POLECAMY

Szybki efekt, trwałe relacje

Jak wynika z raportu Sodexo „Wsparcie sprzedaży w czasac...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy