Czym jest customer experience (CX) w e-commerce? To ogół doświadczeń, myśli i odczuć, które wywołuje Twój sklep internetowy wśród użytkowników na różnych etapach styku. Ma on znaczenie zarówno w momencie, gdy odbiorca pierwszy raz słyszy o danej marce, jak i wtedy, gdy robi zakupy na stronie, składa reklamację czy dokonuje zwrotu produktu. Warto więc zadbać o doświadczenia klienta na wszystkich etapach ścieżki zakupowej – od pierwszego kontaktu z marką w różnych kanałach (wyszukiwarka Google, media społecznościowe, reklama Google Ads, strona internetowa), przez proces realizacji zamówienia, aż po obsługę posprzedażową. Dlaczego dbanie o obsługę klienta (customer experience) jest tak ważne dla e-commerce? Ponieważ:
POLECAMY
- współcześni klienci podejmują decyzje zakupowe nie tylko na podstawie ceny, ale także ogółu wrażeń, które gwarantuje konkretny sklep, takich jak np. jakość strony www, łatwość zwrotu, darmowa wysyłka, łatwy i szybki kontakt z obsługą itp.;
- dobra obsługa klienta zwiększa lojalność, pozwala zatrzymać klientów na dłużej i zachęcić ich do powrotu i ponownych zakupów;
- dobry CX może ułatwić dotarcie do nowych klientów dzięki poleceniom osób, które już skorzystały z oferty i są zadowolone z poziomu obsługi i realizacji zamówienia oraz jakości produktu;
- doskonałe doświadczenia mogą pomóc w ograniczeniu liczby porzuconych koszyków;
- dobry CX może pozytywnie wpłynąć na przychody sklepu – zadowoleni klienci są skłonni wydawać więceja.
Jak wzmocnić CX w e-commerce? 12 skutecznych sposobów
Poniżej przedstawiam 12 skutecz...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!