Jak wzmocnić customer experience w sklepie internetowym?

Narzędzia wspierające sprzedaż

W dobie rosnącej konkurencji coraz więcej sklepów internetowych zastanawia się, jak poprawić obsługę klienta w e-commerce. Rosnąca popularność customer experience wynika z coraz wyższych oczekiwań klientów. Ci bowiem podczas zakupów online zwracają uwagę nie tylko na cenę, ale na ogół doświadczeń, które zapewnia im konkretny sklep. Co mogą zrobić sklepy internetowe, by nadążyć za rosnącymi wymaganiami i jak wzmocnić customer experience w sklepie online?

Czym jest customer experience (CX) w e-commerce? To ogół doświadczeń, myśli i odczuć, które wywołuje Twój sklep internetowy wśród użytkowników na różnych etapach styku. Ma on znaczenie zarówno w momencie, gdy odbiorca pierwszy raz słyszy o danej marce, jak i wtedy, gdy robi zakupy na stronie, składa reklamację czy dokonuje zwrotu produktu. Warto więc zadbać o doświadczenia klienta na wszystkich etapach ścieżki zakupowej – od pierwszego kontaktu z marką w różnych kanałach (wyszukiwarka Google, media społecznościowe, reklama Google Ads, strona internetowa), przez proces realizacji zamówienia, aż po obsługę posprzedażową. Dlaczego dbanie o obsługę klienta (customer experience) jest tak ważne dla e-commerce? Ponieważ:

POLECAMY

  • współcześni klienci podejmują decyzje zakupowe nie tylko na podstawie ceny, ale także ogółu wrażeń, które gwarantuje konkretny sklep, takich jak np. jakość strony www, łatwość zwrotu, darmowa wysyłka, łatwy i szybki kontakt z obsługą itp.;
  • dobra obsługa klienta zwiększa lojalność, pozwala zatrzymać klientów na dłużej i zachęcić ich do powrotu i ponownych zakupów;
  • dobry CX może ułatwić dotarcie do nowych klientów dzięki poleceniom osób, które już skorzystały z oferty i są zadowolone z poziomu obsługi i realizacji zamówienia oraz jakości produktu;
  • doskonałe doświadczenia mogą pomóc w ograniczeniu liczby porzuconych koszyków;
  • dobry CX może pozytywnie wpłynąć na przychody sklepu – zadowoleni klienci są skłonni wydawać więceja.

Jak wzmocnić CX w e-commerce? 12 skutecznych sposobów

Poniżej przedstawiam 12 skutecz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy