Otaczająca nas rzeczywistość reklamy zewnętrznej nie zmieniła się aż tak, jak widzieli to scenarzyści. Próżno szukać innowacyjnych formatów w branży OOH, które byłyby gamechangerem. Jednak z drugiej strony, czy jest taka potrzeba? W końcu samo-zawiązujących się butów też nie mamy, a przecież główny bohater kultowej już serii miał takie mieć. I chociaż Nike podjęło próbę ich wdrożenia, okazało się, że nikt ich nie potrzebował. Pewnie dlatego, że lepsze jest wrogiem dobrego. Reklama zewnętrzna nie ulega modom. Zmiany w niej są ewolucyjne, a nie rewolucyjne. Dlaczego? Bo tego oczekują konsumenci. Inna sprawa, że reklamy OOH (out-of-home) to jedna z najstarszych form komunikacji marketingowej i to jest jej siła – stabilność.
Jednak w żadnym razie reklama zewnętrzna nie jest zaśniedziała i oporna na zmiany! Firmy coraz chętniej eksperymentują, stąd np. moda na nowe formaty, które mają przyciągnąć oko widza i skupić jego uwagę na przekazie. W tym dziesięcioleciu będziemy świadkami wielu interesujących przemian i trendów. Będzie to za sprawą zmian demograficznych, bo coraz więcej do powiedzenia mają pokolenia, dla których nie ma podziału na świat offline i online. Dla nich to jest jedno i to samo, a to oni będą napędzać zmiany, których będzie coraz więcej. A co nas czeka do końca 2030 r.? Pozwólcie, że podzielę się swoimi przemyśleniami.
POLECAMY
Rynek wielkich możliwości
Ten, kto wieści upadek reklamy OOH, srogo się myli. Jest wręcz przeciwnie...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!