Stare na nowo – jak zmienia się świat reklamy zewnętrznej?

Narzędzia wspierające sprzedaż

Możesz nazwać mnie boomerem, ale doskonale pamiętam scenę z „Powrotu do przyszłości 2”, w której młody Marty McFly, zaraz po podróży wehikułem czasu do 2015 r. zetknął się z billboardem reklamującym dziewiętnastą część filmu Szczęki. Twórcy filmu założyli, że wówczas standardem będą trójwymiarowe interaktywne hologramy, które zastąpią wysłużone billboardy 2D. I co? I się pomylili!

Otaczająca nas rzeczywistość reklamy zewnętrznej nie zmieniła się aż tak, jak widzieli to scenarzyści. Próżno szukać innowacyjnych formatów w branży OOH, które byłyby gamechangerem. Jednak z drugiej strony, czy jest taka potrzeba? W końcu samo-zawiązujących się butów też nie mamy, a przecież główny bohater kultowej już serii miał takie mieć. I chociaż Nike podjęło próbę ich wdrożenia, okazało się, że nikt ich nie potrzebował. Pewnie dlatego, że lepsze jest wrogiem dobrego. Reklama zewnętrzna nie ulega modom. Zmiany w niej są ewolucyjne, a nie rewolucyjne. Dlaczego? Bo tego oczekują konsumenci. Inna sprawa, że reklamy OOH (out-of-home) to jedna z najstarszych form komunikacji marketingowej i to jest jej siła – stabilność.
Jednak w żadnym razie reklama zewnętrzna nie jest zaśniedziała i oporna na zmiany! Firmy coraz chętniej eksperymentują, stąd np. moda na nowe formaty, które mają przyciągnąć oko widza i skupić jego uwagę na przekazie. W tym dziesięcioleciu będziemy świadkami wielu interesujących przemian i trendów. Będzie to za sprawą zmian demograficznych, bo coraz więcej do powiedzenia mają pokolenia, dla których nie ma podziału na świat offline i online. Dla nich to jest jedno i to samo, a to oni będą napędzać zmiany, których będzie coraz więcej. A co nas czeka do końca 2030 r.? Pozwólcie, że podzielę się swoimi przemyśleniami.

POLECAMY

Rynek wielkich możliwości

Ten, kto wieści upadek reklamy OOH, srogo się myli. Jest wręcz przeciwnie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy