Za jego pomocą istnieje możliwość dotarcia do ludzi z informacją, a także może on posłużyć do zrealizowania określonych celów firmy. A mogą być nimi np. podniesienie wyników sprzedaży, wzmocnienie rozpoznawalności marki, czy też załagodzenie wizerunku w momencie jego kryzysu.
POLECAMY
Philip Kotler określa ‘event marketing’ jako „narzędzie w procesie komunikacji pomiędzy sprzedawcą a klientem” i patrząc na to hasło, ciężko mu nie przyznać racji. Działania te bowiem często nastawione są na bezpośrednie budowanie relacji, a nawet współdziałanie – interakcję, np. przez wykonywanie wspólnych zadań, misji czy wspólne przeżywanie historii i emocji.
Jakub Bączek w swojej książce Psychologia eventów hasło ‘event’ opisuje jako „niecodzienne, wyjątkowe, aczkolwiek zaplanowane wydarzenie dla ludzi, które ma za pomocą określonego budżetu i nakładów pracy ludzkiej, dostarczyć przeżyć i emocji, będących celem organizatora, przy czym cel ten może mieć znaczenie w aspekcie marketingowym, PR-owym, politycznym, społecznym, rekreacyjnym, kulturalnym, dobroczynnym lub psychologicznym”.
Event marketing służy do realizacji założeń strategii firmy. Jest to ogół działań skupionych na promowaniu i docieraniu z produktem do klientów przez wykorzystanie eventów, których forma i charakter zawsze powinny być odpowiednio dobrane i skomponowane.
Cele event marketingu w obszarze marketingu i sprzedaży
1. Podnoszenie świadomości marki
Cel ten osiąga się przez organiza...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!