Jak wykorzystać event marketing w sprzedaży?

Narzędzia wspierające sprzedaż

Event marketing łączy działania marketingowe ukierunkowane na organizację imprez reklamujących dany produkt lub usługę z narzędziami wspomagającymi działania z zakresu komunikacji marketingowej. Z mojego ponaddziesięcioletniego doświadczenia w obszarze organizacji imprez wynika, że event marketing jest zarówno narzędziem, jak i celem. 

Za jego pomocą istnieje możliwość dotarcia do ludzi z informacją, a także może on posłużyć do zrealizowania określonych celów firmy. A mogą być nimi np. podniesienie wyników sprzedaży, wzmocnienie rozpoznawalności marki, czy też załagodzenie wizerunku w momencie jego kryzysu.

POLECAMY

Philip Kotler określa ‘event marketing’ jako „narzędzie w procesie komunikacji pomiędzy sprzedawcą a klientem” i patrząc na to hasło, ciężko mu nie przyznać racji. Działania te bowiem często nastawione są na bezpośrednie budowanie relacji, a nawet współdziałanie – interakcję, np. przez wykonywanie wspólnych zadań, misji czy wspólne przeżywanie historii i emocji.

Jakub Bączek w swojej książce Psychologia eventów hasło ‘event’ opisuje jako „niecodzienne, wyjątkowe, aczkolwiek zaplanowane wydarzenie dla ludzi, które ma za pomocą określonego budżetu i nakładów pracy ludzkiej, dostarczyć przeżyć i emocji, będących celem organizatora, przy czym cel ten może mieć znaczenie w aspekcie marketingowym, PR-owym, politycznym, społecznym, rekreacyjnym, kulturalnym, dobroczynnym lub psychologicznym”.

Event marketing służy do realizacji założeń strategii firmy. Jest to ogół działań skupionych na promowaniu i docieraniu z produktem do klientów przez wykorzystanie eventów, których forma i charakter zawsze powinny być odpowiednio dobrane i skomponowane.

Cele event marketingu w obszarze marketingu i sprzedaży

1. Podnoszenie świadomości marki
Cel ten osiąga się przez organiza...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy