Grywalizacja to wykorzystanie mechanizmów znanych z gier do zaangażowania grupy osób (w tym przypadku członków zespołów w organizacji) w realizację zadanych celów. W telegraficznym skrócie – gdy chcemy, by dana grupa postąpiła w określony sposób, „ubieramy” zadanie w fabułę gry, dzięki czemu uczestnicy szybciej, chętniej i efektywniej wykonają zadanie. Brzmi bardzo klarownie… i, faktycznie, pracownicy sprzedaży chętnie podejmują aktywność w grach. Efektywność grywalizacji wymaga jednak strategicznego podejścia i odpowiedniego wdrożenia przez specjalistów.
POLECAMY
Do czego mogę wykorzystać grywalizację w firmie?
Do czego można zastosować grywalizację? „Zgrywalizować” można większość obszarów, projektów i dywizji w firmie, motywując pracowników do włączenia się do programów, udziału w szkoleniach, aktywności w obszarze CSR, a także do osiągania wyników – w tym do realizacji celów sprzedażowych. Eksperci wskazują, że szczególną efektywność grywalizacja wykazuje właśnie w obszarze wsparcia sprzedaży i to właśnie tam jest bardzo potrzebna. Dlaczego? Ponieważ to tam zespoły są najczęściej rozliczane z efektywności, realizując nierzadko wysokie targety w krótkim czasie. Wyzwania są przeważnie trudne i wymagają ogromnego wysiłku....
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!