Dołącz do czytelników
Brak wyników

Skuteczna sprzedaż , Motywacja

14 listopada 2018

NR 15 (Maj 2018)

Jak wypracować dobre nawyki

0 1058

Kiedy zapytasz najlepszych handlowców, w czym tkwi sekret ich skuteczności, wielu odpowie, że wypracowali w sobie dobre nawyki. A jak nawyki warunkują Twoją pracę i co możesz zrobić, aby wykorzystać ich siłę w osiąganiu lepszej efektywności?

Jeden z najważniejszych nawyków u handlowca to moim zdaniem siła woli. Potwierdza to szereg badań, na które powołuje się Charles Duhigg w książce Siła nawyku. Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie. Siła woli jest kluczowa w osiąganiu sukcesów i w wielu firmach ceni się ją wyżej niż zdolności intelektualne.

POLECAMY

Większości sprzedawców brakuje samodyscypliny. Bywa, że zapominają o ważnych obietnicach, spóźniają się czy zbyt często dają się ponosić emocjom w kontaktach z klientami i kolegami z zespołu, a to utrudnia im pracę. Również zatrudniające ich firmy mają z tymi zachowaniami nie lada problem, bo rzutują one na wizerunek i irytują klientów. 

Menedżerowie marki Starbucks, planując strategię rozwoju, mieli świadomość, że aby odnieść sukces, muszą stworzyć środowisko, które uzasadnia płacenie czterech dolarów za kubek kawy. Pracownicy oprócz napoju mieli serwować klientom przyjemne doznania i zwykłą radość. Kluczowe u sprzedawców okazały się umiejętność panowania nad emocjami i… samodyscyplina. Pracownicy musieli odkładać na bok swoje osobiste problemy, tak aby nie przekładały się one w żaden sposób na jakość obsługi. 

Ramka 1. Rozwiązywanie konfliktów z klientem metodą LATTE

  1. Posłuchaj klienta...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy