Dział: E-COMMERCE

       

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Jak platformy do monitoringu cen wspierają realizację strategii omnichannel?

Z ust wszystkich ekspertów słychać zachwyty nad omnichannel, ale w Polsce nadal wiele osób nieskutecznie stosuje strategię wielokanałowości, polegającej na przenikaniu się kanałów sprzedaży oraz komunikacji. Powinny one być traktowane jako system naczyń połączonych, przez który konsument może płynnie przechodzić w tempie właściwym dla swoich potrzeb i preferencji zakupowych. Ważne jest, aby tego spokojnego przepływu nic nie zakłóciło. Od sklepów stacjonarnych, przez e-commerce, aplikacje mobilne aż do social mediów klienci oczekują spójności, również, jeśli nie przede wszystkim, w zakresie cen.

Czytaj więcej

UX i PPC. Czyli dlaczego landing ma ogromne znaczenie?

W dzisiejszym zatłoczonym cyfrowym świecie, reklama typu PPC (pay-per-click, czyli najprościej rzecz ujmując „płatność za klik”) jest nieodłącznym sposobem na zwiększenie widoczności swojej marki, produktu czy usługi. Jednak nawet najbardziej przemyślana i skutecznie targetowana kampania PPC może nie przynieść oczekiwanych rezultatów, jeżeli zaniedbana zostanie najważniejsza i ostatnia część układanki – landing page. To właśnie na nią trafiają ostatecznie użytkownicy, kierowani przez reklamy – i to ona jest najbardziej kluczowa.

Czytaj więcej

Jak sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje sprzedaż B2B? (cz. II)

W pierwszej części artykułu pt. Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje sprzedaż B2B? („Nowa Sprzedaż” Nr 49) postawiłem tezę, że pojawienie się sztucznej inteligencji (SI) w sprzedaży B2B zrewolucjonizuje przede wszystkim proces poszukiwania nowych klientów, tzw. prospekting, oraz spowoduje wzrost znaczenia specjalistów ds. rozwoju sprzedaży. Dzięki SI proces prospektingowy przestanie być zajęciem dla początkujących handlowców, jak jest obecnie w większości firm. Ich miejsce zajmą specjaliści ds. prospektingu. Zyska też na znaczeniu proces prospektingowy.

Czytaj więcej

Model subskrypcyjny – na czym polega sprzedaż abonamentowa w e-commerce?

Subskrypcje to popularny i stosowany od dawna model biznesowy. Korzystamy z niego na co dzień, płacąc w ten sposób za telefon komórkowy, internet czy prenumeratę magazynów. W ostatnich latach model subskrypcyjny zaczął skutecznie funkcjonować również w innych dziedzinach naszego życia, zamieniając konieczność posiadania w możliwość dużo wygodniejszego, nieograniczonego dostępu do usług i szybszego, regularnego dostępu do towarów.

Czytaj więcej

Jak zaprojektować skuteczną kampanię sprzedażową dla e-commerce w roku 2024? Kodeks dobrych praktyk

Czy w roku 2024 po okresie, który śmiało możemy określić czasem sztucznej inteligencji (AI), planowanie kampanii sprzedażowej różni się czymś od tych, jakie projektowaliśmy wcześniej? Myślę, że tak, i nie chodzi tu tylko o AI. W dobie wielu nowych możliwości, a także coraz droższych mediów i większej konkurencji planowanie działań online i strategiczne podejście będą kluczowe.

Czytaj więcej

Dlaczego Twój e-commerce potrzebuje dobrego contentu?

Przyciągnięcie, konwersja, zaangażowanie – dobry content może zdziałać w branży e-commerce cuda. Mimo to niewiele sklepów w pełni wykorzystuje szansę, jaką stwarza marketing treści.

Czytaj więcej

Jak sprzedawać produkty z katalogu na TikToku?

Liczba osób korzystających z TikToka rośnie każdego dnia, a platforma cieszy się zainteresowaniem wśród użytkowników w każdym wieku. Obecnie panuje przekonanie, że jest to ulubiona aplikacja pokolenia Z, które zyskuje coraz większą siłę nabywczą na rynku. Według najnowszych analiz format wideo znacznie bardziej angażuje użytkowników, niż statyczny post, co w konsekwencji może efektywniej wpłynąć na decyzję zakupową odbiorcy. To wszystko napędza twórców TikToka z przedsiębiorstwa ByteDance do rozszerzania funkcjonalności platformy, zarówno z zakresu rozrywkowego, jak i profesjonalnego. Teraz za pomocą tego medium możesz rozwijać świadomość swojej marki oraz sprzedawać produkty w podobny sposób do Meta Ads. Przywitaj reklamy z użyciem feedu produktowego!

Czytaj więcej

Dlaczego moja strona nie sprzedaje? Checklista eksperta e-commerce

Jeżeli ktoś by Cię zapytał, co decyduje o tym, że dana strona internetowa sprzedaje, a inna nie, to jaki jeden kluczowy element byś wskazał? Jestem pewien, że ile osób miałoby na to odpowiedzieć, tyle byłoby wskazanych elementów. I każdy z dopiskiem „superważne”. Z jednej strony padały odpowiedzi, że skuteczna kampania reklamowa, z drugiej, że komunikacja i budowanie społeczności. Jeszcze inne osoby wskazałyby dobrą strategię, a część napisałaby, że kolor i rozmieszczenie przycisków w sklepie internetowym. Prawda jest taka, że wszyscy mieliby rację. Spróbujmy zatem przyjrzeć się kilku wybranym przeze mnie elementom. Czy najważniejszym? Z mojego doświadczenia – na pewno kluczowym.

Czytaj więcej

Optymalizacja strategii e-commerce w Meta: algorytmy, cele, targetowanie i formaty

W dobie cyfryzacji, stale rosnącego globalnie rynku sprzedaży internetowej oraz rozwoju sztucznej inteligencji, działania marketingowe w mediach społecznościowych (a w szczególności działania reklamowe) stały się nieodłącznym elementem strategii marketingowych wielu firm. W tym artykule skupię się przede wszystkim na ekosystemie Meta, natomiast wiele przytoczonych tutaj zasad jest aplikowalna do innych kanałów.

Czytaj więcej

Dziesięć popularnych błedów właścicieli e-commerce – perspektywa SEO i nie tylko!

Wśród niektórych sprzedawców powszechne jest myślenie, że wystarczy umieścić setki lub tysiące produktów w sklepie internetowym i gotowe! Nic bardziej mylnego! Jeśli chcesz zwiększać ruch organiczny sklepu – przygotuj się na maraton. Chcesz być liderem w kompetytywnej niszy tematycznej. Przygotuj się na ostrą batalię.

Czytaj więcej

Google Shopping – jak skutecznie tworzyć i optymalizować kampanie produktowe w wyszukiwarce?

Obecnie coraz więcej ludzi decyduje się na robienie zakupów online. Dlatego też warto zainwestować w reklamy Google Shopping, które mają kluczowe znaczenie w rozwoju rynku e-commerce. W tym artykule dowiesz się, czym dokładnie jest i jak działa Google Shopping oraz jak tworzyć skuteczne kampanie.

Czytaj więcej

Jak zmieniają się oczekiwania konsumentów w e-commerce? Opakowania to istotna część doświadczenia zakupowego

Według badania Izby Gospodarki Elektronicznej pt. „Odpowiedzialny e-commerce”, ponad połowa internautów, korzystając z oferty sklepów internetowych, zwraca uwagę na podejście do kwestii zrównoważonego rozwoju i ekologii. Czynniki środowiskowe z roku na rok coraz bardziej zyskują na znaczeniu. Szczególnie ważne dla konsumentów są przyjazne środowisku opakowania i sposób ich produkcji.

Czytaj więcej