Dział: E-COMMERCE

       

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Jak zaprojektować skuteczną kampanię sprzedażową dla e-commerce w roku 2024? Kodeks dobrych praktyk

Czy w roku 2024 po okresie, który śmiało możemy określić czasem sztucznej inteligencji (AI), planowanie kampanii sprzedażowej różni się czymś od tych, jakie projektowaliśmy wcześniej? Myślę, że tak, i nie chodzi tu tylko o AI. W dobie wielu nowych możliwości, a także coraz droższych mediów i większej konkurencji planowanie działań online i strategiczne podejście będą kluczowe.

Czytaj więcej

Dlaczego Twój e-commerce potrzebuje dobrego contentu?

Przyciągnięcie, konwersja, zaangażowanie – dobry content może zdziałać w branży e-commerce cuda. Mimo to niewiele sklepów w pełni wykorzystuje szansę, jaką stwarza marketing treści.

Czytaj więcej

Jak sprzedawać produkty z katalogu na TikToku?

Liczba osób korzystających z TikToka rośnie każdego dnia, a platforma cieszy się zainteresowaniem wśród użytkowników w każdym wieku. Obecnie panuje przekonanie, że jest to ulubiona aplikacja pokolenia Z, które zyskuje coraz większą siłę nabywczą na rynku. Według najnowszych analiz format wideo znacznie bardziej angażuje użytkowników, niż statyczny post, co w konsekwencji może efektywniej wpłynąć na decyzję zakupową odbiorcy. To wszystko napędza twórców TikToka z przedsiębiorstwa ByteDance do rozszerzania funkcjonalności platformy, zarówno z zakresu rozrywkowego, jak i profesjonalnego. Teraz za pomocą tego medium możesz rozwijać świadomość swojej marki oraz sprzedawać produkty w podobny sposób do Meta Ads. Przywitaj reklamy z użyciem feedu produktowego!

Czytaj więcej

Dlaczego moja strona nie sprzedaje? Checklista eksperta e-commerce

Jeżeli ktoś by Cię zapytał, co decyduje o tym, że dana strona internetowa sprzedaje, a inna nie, to jaki jeden kluczowy element byś wskazał? Jestem pewien, że ile osób miałoby na to odpowiedzieć, tyle byłoby wskazanych elementów. I każdy z dopiskiem „superważne”. Z jednej strony padały odpowiedzi, że skuteczna kampania reklamowa, z drugiej, że komunikacja i budowanie społeczności. Jeszcze inne osoby wskazałyby dobrą strategię, a część napisałaby, że kolor i rozmieszczenie przycisków w sklepie internetowym. Prawda jest taka, że wszyscy mieliby rację. Spróbujmy zatem przyjrzeć się kilku wybranym przeze mnie elementom. Czy najważniejszym? Z mojego doświadczenia – na pewno kluczowym.

Czytaj więcej

Optymalizacja strategii e-commerce w Meta: algorytmy, cele, targetowanie i formaty

W dobie cyfryzacji, stale rosnącego globalnie rynku sprzedaży internetowej oraz rozwoju sztucznej inteligencji, działania marketingowe w mediach społecznościowych (a w szczególności działania reklamowe) stały się nieodłącznym elementem strategii marketingowych wielu firm. W tym artykule skupię się przede wszystkim na ekosystemie Meta, natomiast wiele przytoczonych tutaj zasad jest aplikowalna do innych kanałów.

Czytaj więcej

Dziesięć popularnych błedów właścicieli e-commerce – perspektywa SEO i nie tylko!

Wśród niektórych sprzedawców powszechne jest myślenie, że wystarczy umieścić setki lub tysiące produktów w sklepie internetowym i gotowe! Nic bardziej mylnego! Jeśli chcesz zwiększać ruch organiczny sklepu – przygotuj się na maraton. Chcesz być liderem w kompetytywnej niszy tematycznej. Przygotuj się na ostrą batalię.

Czytaj więcej

Google Shopping – jak skutecznie tworzyć i optymalizować kampanie produktowe w wyszukiwarce?

Obecnie coraz więcej ludzi decyduje się na robienie zakupów online. Dlatego też warto zainwestować w reklamy Google Shopping, które mają kluczowe znaczenie w rozwoju rynku e-commerce. W tym artykule dowiesz się, czym dokładnie jest i jak działa Google Shopping oraz jak tworzyć skuteczne kampanie.

Czytaj więcej

Jak zmieniają się oczekiwania konsumentów w e-commerce? Opakowania to istotna część doświadczenia zakupowego

Według badania Izby Gospodarki Elektronicznej pt. „Odpowiedzialny e-commerce”, ponad połowa internautów, korzystając z oferty sklepów internetowych, zwraca uwagę na podejście do kwestii zrównoważonego rozwoju i ekologii. Czynniki środowiskowe z roku na rok coraz bardziej zyskują na znaczeniu. Szczególnie ważne dla konsumentów są przyjazne środowisku opakowania i sposób ich produkcji.

Czytaj więcej

Cyfryzacja nie omija branży budowlanej

Branża budowlana stanowi wyzwanie dla e-commerce i cyfryzacji, ponieważ jest silnie zakorzeniona w tradycyjnych metodach sprzedaży. Obecnie obserwujemy jednak coraz bardziej dynamiczne zmiany na rynku, które krok po kroku dotykają również i tę branżę. Zmiany rynkowe nie mogą ominąć sektora budowlanego.

Czytaj więcej

Fala zwrotów na rynku e-mody testuje jej logistykę

Na modzie sprzedanej w tym roku przez internet w Unii Europejskiej będzie można zarobić 111,6 mld dolarów, a za cztery lata nawet 162,2 mld. Nie obędzie się jednak bez problemów, ponieważ produkty z tej grupy generują najwyższy udział zwrotów spośród wszystkich kategorii produktowych, zarówno w unijnym, jak i globalnym e‑commerce. W UE wyniesie on tym roku 16,3%, a 2027 r. 17,5%. Na horyzoncie widać dodatkowo dwa niepokojące zjawiska, które jeszcze bardziej skomplikują obsługę logistyczną tego sektora.

Czytaj więcej

Logistyka e-commerce w 2023 r.

Korzystne długoterminowe prognozy ma zarówno globalny rynek e-commerce, jak i obsługujący go sektor logistyczny. Najwięcej zarobią operatorzy działający na rynkach krajowych, a zwłaszcza ci, którzy oferują usługi wielokanałowe. Niestabilna sytuacja gospodarcza przyniesie jednak podwyżki, a to nie podoba się e-konsumentom, którzy szukając oszczędności, oczekują darmowej obsługi od sprzedawców. Spora część z nich ma także interesujące postulaty w kwestiach ekologii, choć niewielu chce płacić za ochronę klimatu.

Czytaj więcej

Jak możesz wykorzystać sztuczną inteligencję, by wnieść CX w e-commerce na jeszcze wyższy poziom?

Jak sprawić, by klient chętnie robił u Ciebie zakupy i polecał Twój sklep dalej? Połącz sprawdzone przez przedsiębiorców rozwiązania z najnowszymi technologiami, by oszczędzać czas, automatyzować procesy, wnieść CX na wyższy poziom i przy okazji wyprzedzić swoją konkurencję.

Czytaj więcej