Zarządzanie strukturą rozproszoną w praktyce

Temat numeru

Kto kiedykolwiek pracował w terenie (jako operacyjny, regionalny, zarządzający, terenowy czy inny area menedżer odpowiedzialny za funkcjonowanie oddziałów), ten poznał wyzwania wiążące się z tym stanowiskiem. Tysiące kilometrów podróży, całe dnie w samochodzie spędzone na walce z korkami i żywiołami meteorologicznymi. I oczywiście nasz zespół – rozsypany po większym lub mniejszym terenie, za którego wyniki odpowiedzialność ponosi menedżer. W niniejszym artykule odpowiemy na pytanie, jak skutecznie zarządzać zespołem rozproszonym.

Sam proces zarządzania w strukturze rozproszonej ma dokładnie te same filary, co zarządzanie zespołem zlokalizowanym w jednym miejscu:

POLECAMY

  • planowanie długo-, średnio- i krótkoterminowe,
  • wyznaczanie celów i delegowanie zadań,
  • kontrolowanie i udzielanie informacji zwrotnej,
  • motywowanie i zarządzanie talentami,
  • przywództwo i marka osobista menedżera.

Cała wirtuozeria polega na tym, żeby za pomocą innych narzędzi utrzymać te filary tak samo silne. Zarządzając przez wiele lat zespołami pracującymi w strukturach rozproszonych, stosowałam poniższe zasady. To one pozwalają na utrzymanie wysokiego poziomu efektywności i zaangażowania pracowników i odnoszenie wspólnych sukcesów sprzedażowych:

  1. Silny autorytet lidera – niewidzialna broń największych przywódców. W pracy na odległość menedżerowie mogą mieć mniej okazji, aby go budować z uwagi na ograniczoną liczbę kontaktów bezpośrednich. Komunikaty przek...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy