W czasach, kiedy każdy z nas codziennie widzi kilkadziesiąt reklam, ściany na portalach społecznościowych przypominają raczej słupy ogłoszeniowe i dostaje przynajmniej kilka niezamówionych ofert, wygrywa ten, kto mówi do człowieka, nie do grupy docelowej.
Zacznijmy od konkretów. Już w 2021 r. McKinsey w raporcie wskazuje, że firmy, które wdrażają personalizację na poziomie procesów sprzedażowych, zwiększają swoje przychody o 10–25% . Tak, jedna czwarta więcej tylko dlatego, że zaczęli mówić do ludzi po imieniu i wysyłać im to, co naprawdę ich interesuje (szok i niedowierzanie). Instapage w tym roku przypomniało szereg badań, w których analizowano skuteczność kampanii z personalizacją oraz bez personalizacji. Wynik? O 19% wyższa sprzedaż przy tych z personalizacją, 80% wyższa konwersja na stronie, 40% wyższy średni koszyk . A to tylko początek. Według najnowszego badania Attentive (2025) 71% klientów deklaruje, że personalizowana komunikacja wpływa na ich decyzję zakupową, a 76% czuje frustrację, kiedy dostaje komunikację nieadekwatną do swoich potrzeb . Niby to wszystko wydaje się oczywiste, jednak ogromna liczba firm i samych handlowców tego nie robi. Dlatego już na starcie powiedzmy to sobie głośno i wyraźnie – personalizacja oferty to nie jest miły dodatek. To fundament.
POLECAMY
OK, ale dlaczego personalizacja tak bardzo na nas działa?
Ponieważ klient czuje się zauważony. Dodatkowo łatwiej zaufać komuś, kto wie, czego chcemy. Ponadto szybciej podejmujemy decyzje, jeśli ktoś nas prowadzi przez ofertę, zamiast rzucać katalogiem PDF na kilkadziesi...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!