Czy personalizacja oferty nadal działa?

Temat numeru

Wyobraź sobie, że dostajesz e-mail od handlowca. Temat „Szanowny Kliencie, specjalna oferta dla Ciebie!”. Klikasz? Pewnie nie. Bo już wiesz, że ten sam e-mail poszedł do setki innych „Szanownych Klientów”. To jak zaproszenie na randkę, które ktoś rozesłał do wszystkich w mieście. Może ktoś się skusi, ale czujesz się jak jeden lub jedna z wielu. I to jest dokładnie ten problem. Dziś przy tak dużej ilości informacji, jakie można pozyskać na temat prospektów, klienci oczekują, że handlowiec wie, kim są. Jakie mają problemy, z czym się mierzą i czego potrzebują. Oczekują oferty jak dobrze skrojonego garnituru. Dopasowanej, wygodnej i najlepiej jeszcze z osobistym listem od krawca. Czy personalizacja działa? Tak. I to bardziej niż kiedykolwiek.

W czasach, kiedy każdy z nas codziennie widzi kilkadziesiąt reklam, ściany na portalach społecznościowych przypominają raczej słupy ogłoszeniowe i dostaje przynajmniej kilka niezamówionych ofert, wygrywa ten, kto mówi do człowieka, nie do grupy docelowej. 
Zacznijmy od konkretów. Już w 2021 r. McKinsey w raporcie wskazuje, że firmy, które wdrażają personalizację na poziomie procesów sprzedażowych, zwiększają swoje przychody o 10–25% . Tak, jedna czwarta więcej tylko dlatego, że zaczęli mówić do ludzi po imieniu i wysyłać im to, co naprawdę ich interesuje (szok i niedowierzanie). Instapage w tym roku przypomniało szereg badań, w których analizowano skuteczność kampanii z personalizacją oraz bez personalizacji. Wynik? O 19% wyższa sprzedaż przy tych z personalizacją, 80% wyższa konwersja na stronie, 40% wyższy średni koszyk . A to tylko początek. Według najnowszego badania Attentive (2025) 71% klientów deklaruje, że personalizowana komunikacja wpływa na ich decyzję zakupową, a 76% czuje frustrację, kiedy dostaje komunikację nieadekwatną do swoich potrzeb . Niby to wszystko wydaje się oczywiste, jednak ogromna liczba firm i samych handlowców tego nie robi. Dlatego już na starcie powiedzmy to sobie głośno i wyraźnie – personalizacja oferty to nie jest miły dodatek. To fundament.

POLECAMY

OK, ale dlaczego personalizacja tak bardzo na nas działa?

Ponieważ klient czuje się zauważony. Dodatkowo łatwiej zaufać komuś, kto wie, czego chcemy. Ponadto szybciej podejmujemy decyzje, jeśli ktoś nas prowadzi przez ofertę, zamiast rzucać katalogiem PDF na kilkadziesi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy