Zaprojektowanie skutecznej akcji promocyjnej przypomina układanie talii kart – liczy się strategia, dobór odpowiednich figur, czyli mechanizmów, i znajomość drugiej strony, w tym przypadku odbiorcy. Firmy, chcąc rozdać zwycięską ręką, coraz precyzyjniej wybierają narzędzia, które nie tylko zwrócą uwagę, lecz także realnie zwiększą sprzedaż i zbudują lojalność klientów. A odchodząc już od karcianego porównania, razem z agencją badawczą PBS zapytaliśmy ponad 500 firm o najczęściej wykorzystywane mechanizmy promocyjne. I porównaliśmy te dane z poprzednią edycją badania z 2020 r. Według respondentów są to:
POLECAMY
TOP 7 mechanizmów promocyjnych
- Zakup konkretnych produktów/usług – cel wartościowy – ten mechanizm zyskał największy wzrost popularności (z 39% w 2020 r. do 46% obecnie), co wskazuje na dążenie do maksymalizacji sprzedaży wybranych, strategicznych ofert.
- Ogólnie zakup dowolnych produktów/usług – cel wartościowy – nadal jeden z głównych sposobów aktywizacji klientów, który stosuje 43% badanych firm.
- Zakup wielu sztuk lub dużej ilości produktów – cel ilościowy – mechanizm ten stracił na popularności (spadek...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!