Nie czekaj na łut szczęścia. Poznaj TOP 7 mechanizmów sprzedażowo-promocyjnych, dzięki którym wygrywasz uwagę klientów

Temat numeru

W grze o uwagę klienta każda marka rozdaje własne losy. Jedne są nieatrakcyjne i już na starcie lądują w koszu. Inne bywają zauważone, ale często niewarte zachodu. A te najlepsze trafiają w punkt: wzbudzają emocje, przyciągają uwagę i pozostają w pamięci. Dlaczego? Klienta nie da się już zwabić na puste obietnice czy przykuwające wzrok błyskotki. Szuka realnych korzyści i dawkuje swoje zaangażowanie wprost proporcjonalnie do możliwej korzyści. Stawka jest wysoka – Polacy wiedzą, kiedy gra toczy się o konkretną nagrodę, a kiedy tylko o złudzenie wygranej. W takim razie czego szukają w akcjach promocyjnych? I co musi zrobić organizator, który chce wygrać zaangażowanie oraz efekty?

Zaprojektowanie skutecznej akcji promocyjnej przypomina układanie talii kart – liczy się strategia, dobór odpowiednich figur, czyli mechanizmów, i znajomość drugiej strony, w tym przypadku odbiorcy. Firmy, chcąc rozdać zwycięską ręką, coraz precyzyjniej wybierają narzędzia, które nie tylko zwrócą uwagę, lecz także realnie zwiększą sprzedaż i zbudują lojalność klientów. A odchodząc już od karcianego porównania, razem z agencją badawczą PBS zapytaliśmy ponad 500 firm o najczęściej wykorzystywane mechanizmy promocyjne. I porównaliśmy te dane z poprzednią edycją badania z 2020 r. Według respondentów są to:

POLECAMY

TOP 7 mechanizmów promocyjnych

  1. Zakup konkretnych produktów/usług – cel wartościowy – ten mechanizm zyskał największy wzrost popularności (z 39% w 2020 r. do 46% obecnie), co wskazuje na dążenie do maksymalizacji sprzedaży wybranych, strategicznych ofert.
  2. Ogólnie zakup dowolnych produktów/usług – cel wartościowy – nadal jeden z głównych sposobów aktywizacji klientów, który stosuje 43% badanych firm.
  3. Zakup wielu sztuk lub dużej ilości produktów – cel ilościowy – mechanizm ten stracił na popularności (spadek...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy