Zespół rozproszony a realizowanie ambitnych celów sprzedażowych

Temat numeru

Etykieta terytorialnie rozsianych zespołów handlowych może być stosowana w wielu ujęciach – zarówno do grup pracowników, którzy od zawsze realizowali zadania w rozsianej strukturze, jak i do tych zbiorów pracowników, którzy w skutek COVID-19 zmienili sposób realizowanych obowiązków, oraz po części również do tych działów, które operacyjnie działają z siedziby firmy, jednak mnogość delegacji i wyjazdów też skłania nas do zastosowania definicji zespołu zdalnego.

To, jak określimy zespół pracujący mobilnie czy terenowo, jest bardzo elastyczne. Trzeba jednak brać pod uwagę kompleksowość i specyfikę różnych historii, które wygenerowały taką, a nie inną sytuację strukturalną. Jej zrozumienie pozwoli świadomie zarządzać konkretnym organizmem handlowym.

POLECAMY

Zespół rozproszony to ryzyko?

Rozproszone zespoły handlowe postrzegane są przez dominującą większość rynku, jako źródło ryzyka. Z mojego doświadczenia jednak wynika, że grupy pracowników o geograficznie zróżnicowanym, codziennym obszarze działania to więcej okazji i szans na zrealizowanie postawionych przez Zarząd KPI. Perspektywa szans, a nie zagrożeń, pozytywnych, a nie negatywnych konotacji z pracą zdalną jest moim zdaniem ważnym punktem wyjścia do osiągnięcia efektywnej sprzedaży.
Jedni upatrują w rozproszonych zespołach handlowych okazję do efektywniejszego osiągania wyznaczonych celów, a inni – do nieustannej kontroli, rozbudowanego codziennego raportowania i zaostrzenia pracownikom...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy