Wiele kanałów, różne ekrany, jeden cel - o zaletach strategii omnichannel

Okiem praktyka & konsumenta

Żyjemy w świecie cyfryzacji wszystkiego. To zdecydowanie zmienia strategię sprzedaży. Przy czym kupujący nie dzieli świata na online i offline. Po prostu szuka spełnienia swoich potrzeb, niezależnie od kanału. W tej rzeczywistości muszą odnaleźć się marki, wybierając optymalne sposoby dotarcia do klienta, bezszelestnie przeprowadzając go przez różne światy. Na tym właśnie polega omnichannel – jedyna droga do sprostania wymaganiom współczesnego klienta.

Omni, czyli wszystko. Każdy kanał ma znaczenie

Doświadczenie zakupowe współczesnego klienta – tak jak i cały jego świat – staje się coraz bardziej zdigitalizowane. Nie chodzi tu jednak tylko i wyłącznie o online – omnichannel to coś więcej niż sama cyfryzacja. Jest to połączenie starego z nowym, integracja tego, co cyfrowe, z tym, co rzeczywiste. 
Już samo pojęcie „omni” (łac. wszystko) sugeruje kwintesencję zjawiska – obecność we wszystkich możliwych kanałach. Co to oznacza z punktu widzenia sprzedaży? W dużym skrócie jest to rozwiązanie polegające na prowadzeniu przez dany sklep działalności zarówno online, jak i w sklepie stacjonarnym, przy czym powinny się one wzajemnie wspierać i uzupełniać. Działania we wszystkich kanałach muszą być umiejętnie zintegrowane, tak by składały się na jedno spójne doświadczenie kupującego. Dziś e-klienci oraz osoby robiące zakupy w sklepach tradycyjnych to te same osoby, chcące obcować z daną marką na wiele różnych sposobów. Konieczne jest zatem uspójnienie przekazu w różnych kanałach oraz zapewnienie tak samo wysokiego poziomu obsługi zarówno u lokalnych sprzedawców, jak i w wielkich sieciach – tak na własnym port...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy