Omni, czyli wszystko. Każdy kanał ma znaczenie
Doświadczenie zakupowe współczesnego klienta – tak jak i cały jego świat – staje się coraz bardziej zdigitalizowane. Nie chodzi tu jednak tylko i wyłącznie o online – omnichannel to coś więcej niż sama cyfryzacja. Jest to połączenie starego z nowym, integracja tego, co cyfrowe, z tym, co rzeczywiste.
Już samo pojęcie „omni” (łac. wszystko) sugeruje kwintesencję zjawiska – obecność we wszystkich możliwych kanałach. Co to oznacza z punktu widzenia sprzedaży? W dużym skrócie jest to rozwiązanie polegające na prowadzeniu przez dany sklep działalności zarówno online, jak i w sklepie stacjonarnym, przy czym powinny się one wzajemnie wspierać i uzupełniać. Działania we wszystkich kanałach muszą być umiejętnie zintegrowane, tak by składały się na jedno spójne doświadczenie kupującego. Dziś e-klienci oraz osoby robiące zakupy w sklepach tradycyjnych to te same osoby, chcące obcować z daną marką na wiele różnych sposobów. Konieczne jest zatem uspójnienie przekazu w różnych kanałach oraz zapewnienie tak samo wysokiego poziomu obsługi zarówno u lokalnych sprzedawców, jak i w wielkich sieciach – tak na własnym port...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!