Jednym z największych wyzwań strategii omnichannel jest identyfikacja klienta we wszystkich miejscach styku – od sklepu stacjonarnego poczynając, przez stronę www, media społecznościowe, na sklepie internetowym kończąc.
POLECAMY
Co było pierwsze?
Strategia omnichannel jest naturalną ewolucją strategii multichannel. Transformacja ta jest wymuszona zmianą zachowań zakupowych (ramka 1). Powstanie wielu kanałów sprzedaży, a jednocześnie powszechny dostęp do internetu sprawiły, że klienci przed podjęciem decyzji zakupowych weryfikują informacje na temat danej oferty w wielu kanałach jednocześnie.
Ramka 1
Modele wielokanałowych zachowań zakupowych
- ROPO (research online, purchase offline) – klient poszukuje oferty w internecie, a ostatecznego zakupu dokonuje w sklepie stacjonarnym.
- ROTOPO (research online, test offline, purchase online) – klient poszukuje oferty online, testuje ją w sklepie stacjonarnym i ostateczn...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!