Na pierwszy rzut oka wyszukiwarka w górnej części sklepu może wydawać się tematem błahym. Nic bardziej mylnego. Wizyta użytkownika korzystającego z wyszukiwarki to 2-3 razy większa szansa konwersji niż takiego, który z niej nie korzysta. Dzieje się tak dlatego, że jest to miejsce, które skupia najsilniejsze intencje zakupowe użytkowników.
POLECAMY
Można więc uznać wyszukiwarkę za kluczową funkcjonalność na stronie www. Poprawa jej działania i zoptymalizowanie stanowią ogromną szansę na zwiększenie sprzedaży bez zwiększania liczby nowych użytkowników – i szkoda by było nie wykorzystać tego potencjału. Co więcej, wielu właścicieli sklepów po prostu nie zdaje sobie po prostu sprawy z faktu, że ma słabą wyszukiwarkę. Co więc możesz zrobić w sprawie jej działania i wyglądu, by zwiększyć konwersję?
- Zadbaj o widoczność
Nawet 43% użytkowników bezpośrednio po wejściu na stronę kieruje się do paska wyszukiwania (za: Forrester Research). Czy sprawdzałeś, jak ten wskaźnik wygląda w Twoim sklepie? Jeśli jest bardz...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!