W świecie standardów…

Skuteczna sprzedaż Budowanie relacji i obsługa klienta

W dobie zrównania cen produktów i usług konkurencja nie śpi. Co chwilę podejmowane są przez nią nowe działania, by skusić klienta, a firmy prześcigają się w tworzeniu nowych rozwiązań, usług i serwisów online’owych. Wśród grupy konsumentów wrażliwych na cenę przewagą konkurencyjną firmy jest niewątpliwie właśnie ona – cena, która oferowana jest za produkty i usługi. To nie odkrycie. Ale… czy na pewno ten, kto konkuruje wyłącznie niższą ceną, jest tu wygranym?

Moglibyśmy stwierdzić, że krótkookresowo pewnie tak. W dłuższym okresie natomiast okazuje się, że oferta nie zawiera wszystkich komponentów, których oczekiwał klient lub jakość pozostawia wiele do życzenia. Reklamacje, zgłoszenia i fala hejtu w internecie płyną z siłą wodospadu.

POLECAMY

Co natomiast z klientami, których poziom wrażliwości na cenę nie jest aż tak wysoki? Co ich przyciąga? Badania wskazują, że jakość obsługi jest kluczowym czynnikiem, który nie tylko przyciągnie klienta do sklepu, nie tylko sprawi, że zdecyduje się on na konkretne produkty lub usługi, ale także będzie systematycznie po nie wracał i polecał je znajomym. Pokazują to badania NPS (Net Promoter Score), które stosuje coraz więcej sieci sprzedaży. Walcząc o wysoką jakość obsługi swoich klientów, firmy konkurują w tworzeniu standardów sprzedażowych, które przy jednoczesnym zachowaniu jak najwyższej jakości będą generowały jak najwyższe przychody.

We współczesnym świecie możliwości mnożenia dokumentów ze standardami, tworzenie prezentacji, tabel, schematów i innych sposobów wdrażania ich do sieci sprzedaży są nieograniczone. Jeśli natomiast w załodze nie ma chę...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy