Dołącz do nas

Nowa Sprzedaż

Autor Herra Wojciech

Tylko wartość nas ocali, czyli pomiędzy automatyzacją a jakością relacji z klientem

Gdy wpiszesz do wyszukiwarki Google słowa „sprzedawca” (salesman) i „przyszłość” (future), na pierwszych miejscach wyskoczą artykuły dodające do tych dwóch wyrazów trzeci: „śmierć” (death).

Gdy wpiszesz do wyszukiwarki Google słowa „sprzedawca” (salesman) i „przyszłość” (future), na pierwszych miejscach wyskoczą artykuły dodające do tych dwóch wyrazów trzeci: „śmierć” (death).

I właściwie wszyscy wielcy badacze, znane magazyny biznesowe (Forbes, HBR) publikują regularnie teksty pokazujące, że przyszłość zawodu sprzedawcy jest bardzo nieciekawa. Gdybyśmy dziś mieli wyreżyserować przepiękną sztukę „Śmierć komiwojażera”, to bohaterem tego przedstawienia nie byłby konkretny człowiek, ale rola społeczna – bohater uogólniony.

I gdyby tak spojrzeć na to z naszej, rodzimej, polskiej perspektywy, to jest to bardzo nie fair. Po pierwsze, w Polsce zawód sprzedawcy jest bardzo, ale to bardzo młodym zawodem. Do roku 1989 nie było handlowców. Byli tylko ekspedienci. Podczas gdy w Stanach Zjednoczonych i w Europie Zachodniej zawód rozwijał się od lat, Po...

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie PREMIUM

Pozostało jeszcze 91% treści

Darmowy

Interaktywne komunikaty SMS przyszłością sprzedaży

Wiele firm z sukcesem wykorzystuje kanał mobile do wspierania sprzedaży i komunikacji z klientami. Według raportu „Komunikacja SMS w Polsce” prawie połowa Polaków chce otrzymywać oferty ...
Podstawowy

Efektywna sprzedaż produktów z gazetek promocyjnych? To możliwe!

Gazetki promocyjne, reklama telewizyjna oraz sąsiedzi i znajomi to główne źródła, z których konsumenci czerpią informację o promocjach. Ostatnie z dwóch wymienionych istotnie straciły jedna...