Targetowanie sprzedaży na Facebooku – zastosuj pięć kroków i rób to lepiej!

Skuteczna sprzedaż

Kilka godzin spędzonych nad stworzeniem idealnej kreacji reklamowej, a Twoja kampania nadal nie przynosi takich rezultatów, jak powinna? Koszty aktywności wobec postu albo przejścia na stronę nie są satysfakcjonujące? Najprawdopodobniej źle dobrałeś grupę docelową. A nie jest to rzecz prosta – Facebook daje nam setki możliwości i trudno się wśród nich wszystkich odnaleźć. Najczęściej koncentrujemy się głównie na zainteresowaniach, które są jedynie szczytem góry lodowej tego, jak możemy targetować reklamę na Facebooku. Na dobry początek poznaj pięć kroków, które pozwolą Ci zrobić to lepiej!

1. Poznaj swoją grupę docelową

Zacznij od stworzenia persony swojego idealnego klienta. Ile ma lat? Jak żyje? Czym się interesuje? Jak korzysta z Facebooka i internetu? W zadaniu odpowiednich pytań pomogą Ci aplikacje internetowe do tworzenia person, jak np. Xtensio, Make My Persona od Hubpost czy makemypersona.com.  

POLECAMY

Wykorzystaj dane, które już masz! Odwiedź własny fanpage i sprawdź w statystykach, jak wygląda rozkład osób, które lubią Twój fanpage czy reagują na Twoje posty. Dowiesz się tam, jakiej są płci, ile mają lat oraz z jakich miejscowości pochodzą i w jakim języku korzystają z Facebooka. 

Sprawdź, jak na Facebooku zachowuje się Twoja grupa docelowa. Pomoże Ci w tym narzędzie Audience Insights (Statystyki grup odbiorców). Znajdziesz je w Managerze Biznesowym/Managerze Reklam Facebooka. Możesz tam sprawdzić: 

  1. Wielkość określonej grupy. 
  2. Rozkład procentowy płci i wieku danej grupy.
  3. Status związku i poziom wykształcenia. 
  4. Zainteresowania określonej grupy w 44 kategoriach. 
  5. Strony na Facebooku, które są najbardziej powiązane z daną grupą. 
  6. Miasta, które zamieszkuje określona grupa. 
  7. Aktywność danej grupy na Facebooku. 
  8. Typy urządzeń, z których korzysta dana grupa. 

Śledź swoją konkurencję. Wystarczy, że wyświetli Ci się jej dowolna reklama w newsfeedzie, a będziesz mógł sprawdzić, jak dana treść była targetowana. (Wykorzystaj wtyczkę do przeglądarki Turbo Ad Finder, aby w Twoim newsfeedzie wyświetlały...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy