1. Poznaj swoją grupę docelową
Zacznij od stworzenia persony swojego idealnego klienta. Ile ma lat? Jak żyje? Czym się interesuje? Jak korzysta z Facebooka i internetu? W zadaniu odpowiednich pytań pomogą Ci aplikacje internetowe do tworzenia person, jak np. Xtensio, Make My Persona od Hubpost czy makemypersona.com.
POLECAMY
Wykorzystaj dane, które już masz! Odwiedź własny fanpage i sprawdź w statystykach, jak wygląda rozkład osób, które lubią Twój fanpage czy reagują na Twoje posty. Dowiesz się tam, jakiej są płci, ile mają lat oraz z jakich miejscowości pochodzą i w jakim języku korzystają z Facebooka.
Sprawdź, jak na Facebooku zachowuje się Twoja grupa docelowa. Pomoże Ci w tym narzędzie Audience Insights (Statystyki grup odbiorców). Znajdziesz je w Managerze Biznesowym/Managerze Reklam Facebooka. Możesz tam sprawdzić:
- Wielkość określonej grupy.
- Rozkład procentowy płci i wieku danej grupy.
- Status związku i poziom wykształcenia.
- Zainteresowania określonej grupy w 44 kategoriach.
- Strony na Facebooku, które są najbardziej powiązane z daną grupą.
- Miasta, które zamieszkuje określona grupa.
- Aktywność danej grupy na Facebooku.
- Typy urządzeń, z których korzysta dana grupa.
Śledź swoją konkurencję. Wystarczy, że wyświetli Ci się jej dowolna reklama w newsfeedzie, a będziesz mógł sprawdzić, jak dana treść była targetowana. (Wykorzystaj wtyczkę do przeglądarki Turbo Ad Finder, aby w Twoim newsfeedzie wyświetlały...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!