Spotkania z handlowcami – wyjawiamy sekret na zwiększenie sprzedaży (cz. 2)

Temat numeru Optymalizacja i rozwój kanałów sprzedaży

Codziennie dbamy o porządek w mieszkaniu, dodatkowo raz w tygodniu robimy większe sprzątanie przed weekendem, a mimo to raz na kwartał robimy tzw. generalne porządki. Podczas nich szukamy brudu nawet w najciemniejszych kątach. Tak samo powinno być w sprzedaży, szczególnie w sprzedaży B2B. Raz na kwartał powinniśmy robić porządki w lejkach sprzedaży handlowców.

Mimo bieżących starań menedżera, aby handlowcy nie trwonili czasu i firmowych pieniędzy na zajmowanie się niskiej jakości potencjalnymi klientami, w ich lejkach jest sporo takich klientów. Część z nich można nazwać „wampirami”. Tak, „wampirami” i nie chodzi tu o to, aby kogoś obrazić, ale o to, by zobrazować pewnego typu zjawisko. Klienci ci żywią się bowiem wiedzą, energią i czasem handlowców, wstrzymując się z podjęciem decyzji zakupowej albo zaczynają stosować taktykę Odmowy Przez Zwłokę – OPZ. 

POLECAMY

Co możesz zrobić?

Jednym z głównych celów zarządzania pracownikami jest sprawianie, by stawali się coraz bardziej kompetentni i wartościowi, dlatego

Zarząd firmy, dbając o wzrost motywacji handlowców oraz ich rozwój, powinien wprowadzić zwyczaj cokwartalnego czyszczenia lejków sprzedaży z „wampirów”. Nie jest to zadanie ani łatwe, ani proste, ponieważ handlowcy są wiecznymi optymistami i na dodatek szybko przywiązują się do swoich potencjalnych klientów – nawet „wampirów”. Powiem nawet więcej… z mojego długoletniego doświadczenia w zarządzaniu handlowcami wynika, że szczególnie łatwo i silnie przywiązują się do „wampirów”. „Wampiry” są bowiem mistrzami manipulacji, potrafią budować w handlowcach złudne, ale jakże słodkie przekonanie, że plan sprzedaży zostanie zrealizowany.

Najlepsi handlowcy, liderzy sprzedaży, osiągają ponadstandardowe wyniki nie d...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy