Rozwijaj kompetencje miękkie handlowców, zwiększ zyski i wzmocnij zespół sprzedażowy dzięki coachingowi

Narzędzia wspierające sprzedaż

Dobrym handlowcem jest ten, kto posiadł szereg umiejętności. Jest nim m.in. pracownik, który świetnie zna produkt, potrafi przedstawić jego zalety, operuje technikami negocjacyjnymi oraz jest pewny siebie w kontaktach z drugim człowiekiem. Skuteczna sprzedaż może być zatem zrealizowana wtedy, gdy zadbamy o to, aby ścieżka szkoleniowa handlowców obejmowała zarówno aspekt twardych umiejętności biznesowych, jak i kompetencji miękkich – wspierających.

Potrzebujesz dodatkowych wskazówek? Sprawdź artykuł: Umiejętność zadawania pytań, czyli jedna z kluczowych kompetencji menedżerskich

POLECAMY

Wraz ze zdobywaniem doświadczenia w sprzedaży handlowcy rozwijają wspomniane kompetencje (ramka 1) niejako samoistnie. Zajmuje to jednak sporo czasu i nie jest jednakowo skuteczne w przypadku wszystkich osób. Co zatem zapewni skuteczność w posługiwaniu się kompetencjami miękkimi – społecznymi, w równym stopniu przez wszystkich handlowców? I to właśnie tymi kompetencjami, których każdy z nich potrzebuje najbardziej?

Ramka 1
Kompetencje wspierające skuteczną sprzedaż
Do kompetencji, które wspierają skuteczną sprzedaż, możemy zaliczyć umiejętności interpersonalne, społeczne i psychospołeczne. Najważniejszymi z tych, które mogą przyczynić się do maksymalizacji sprzedaży, są:
  • pewność siebie w kontaktach z klientami,
  • komunikatywność,
  • poczucie własnej wartości,
  • zaangażowanie,
  • nastawienie na cel,
  • dobra organizacja pracy.


Może to być świadomie zaplanowana ścieżka rozwoju, która zapewni nie tylko niezbędną wiedzę produktową, ale też tę...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy