Wiele osób uważa, że sprzedaż to sztuka improwizacji, a handlowcem trzeba się urodzić i najlepiej być bardzo wygadanym. Jeszcze do niedawana bardziej liczyły się relacje, znajomości, koneksje, perswazja, a nawet manipulacja. Wprowadzanie w błąd klienta uchodziło na sucho wielu handlowcom, którzy potrafili nadrobić braki merytoryczne umiejętnym wywieraniem wpływu na klienta. W czasach ogólnego dostępu do informacji takie podejście do sprzedaży mocno się zdezaktualizowało. Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, liczą się profesjonalizm, wiarygodność i sztuka dopasowania oferowanego rozwiązania do klienta.
POLECAMY
Współcześnie, aby zbudować silną markę i więź z klientem, marketing i sprzedaż muszą iść pod rękę i spoglądać w jednym kierunku. Oznacza to, że działania sprzedażowe i marketingowe powinny być spójne. Handlowcy powinni rozumieć przekaz marketingowy i go wspierać w kontakcie z klientem, a w marketingu należy uwzględniać opinię i wiedzę handlowców z rynku o działaniach wspierających sprzedaż. Dlatego tak istotne jest wprowadzanie standardów pracy, które opierają się na jednoznacznym rozumieniu klienta i jego potrzeb.
Standardy a procedury sprzedaży
Procedury w sprzedaży i obsłudze klienta są równ...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!