Po co firmie standardy sprzedaży i jak wdrażać je z głową?

Temat numeru Automatyzacja sprzedaży i obsługi klienta

Automatyzacja procesów sprzedażowych to już standard we współczesnym biznesie. Dzięki takim systemom, jak CRM, marketing automation czy segmentacji klientów można lepiej planować działania sprzedażowe, osiągając lepszy efekt mniejszym nakładem sił. 

Wiele osób uważa, że sprzedaż to sztuka improwizacji, a handlowcem trzeba się urodzić i najlepiej być bardzo wygadanym. Jeszcze do niedawana bardziej liczyły się relacje, znajomości, koneksje, perswazja, a nawet manipulacja. Wprowadzanie w błąd klienta uchodziło na sucho wielu handlowcom, którzy potrafili nadrobić braki merytoryczne umiejętnym wywieraniem wpływu na klienta. W czasach ogólnego dostępu do informacji takie podejście do sprzedaży mocno się zdezaktualizowało. Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, liczą się profesjonalizm, wiarygodność i sztuka dopasowania oferowanego rozwiązania do klienta. 

POLECAMY

Współcześnie, aby zbudować silną markę i więź z klientem, marketing i sprzedaż muszą iść pod rękę i spoglądać w jednym kierunku. Oznacza to, że działania sprzedażowe i marketingowe powinny być spójne. Handlowcy powinni rozumieć przekaz marketingowy i go wspierać w kontakcie z klientem, a w marketingu należy uwzględniać opinię i wiedzę handlowców z rynku o działaniach wspierających sprzedaż. Dlatego tak istotne jest wprowadzanie standardów pracy, które opierają się na jednoznacznym rozumieniu klienta i jego potrzeb. 

Standardy a procedury sprzedaży 

Procedury w sprzedaży i obsłudze klienta są równi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy