Oprogramowanie w służbie sprzedaży B2B

Skuteczna sprzedaż CRM

Do tego, że oprogramowanie może pomóc w sprzedaży nie trzeba już nikogo przekonywać. Wszyscy mniej lub bardziej świadomie wiedzą, że w technologię warto inwestować. Mimo wszystko oprogramowanie jest wciąż najbardziej powszechne w sprzedaży B2C. Dużo większy wolumen klientów sprawia, że automatyzacja jest niemalże konieczna. Czy firmy sprzedające w modelu B2B również mogą korzystać z dobrodziejstw IT w takim samym wymiarze? Sprawdzimy to w poniższym artykule. 

IT na styku ze sprzedażą to zawsze wyzwanie. Ludzie, którzy wiele wiedzą na temat oprogramowania, zazwyczaj są daleko od procesów sprzedaży. Z drugiej strony, ci, którzy o procesach sprzedaży wiedzą dużo, nie zawsze czują się mocni w IT. Z tego powodu firmy, które potrafią połączyć oba światy, zyskują oczywistą przewagę konkurencyjną nad innymi. 

POLECAMY

Niestety, jak to bywa, łączenie światów nie należy do najprostszych. Należy pamiętać, że samo oprogramowanie jeszcze nikomu nie zwiększyło sprzedaży. Natomiast proces sprzedaży, który jest przez oprogramowanie wspierany – owszem, może ją zwiększyć. Bo jeżeli jesteśmy w stanie wzbogacić naszą sprzedaż danymi albo zautomatyzować jej część – powinniśmy zyskać. W całym pomyśle jest jednak jeden haczyk. Musimy pamiętać, że automatyzacja użyta w dobrym procesie, zwiększy jego efektywność. A automatyzacja użyta w nieefektywnym procesie, zwielokrotni jego nieefektywność. Ta zasada wypowiedziana kiedyś przez Billa Gatesa jest dzisiaj bardzo aktualna.

Nie przedłużając, w punktach poniżej wymienię typy oprogramowania, które może się przydać w firmie sprzedającej w modelu B2B. Nie każdy z tych systemów będzie pasował do każdej organizacji. Przy analizie trzeba mieć z tyłu głowy model biznesowy własnej firmy i pamiętać, że najpierw należy wdrażać projekty, które najbardziej wpłyną na wynik organizacji, w jak najkrótszym czasie. 

System CRM

Najbardziej oczywistym rodzajem oprogramowania w sprzedaży B2B są systemy CRM. Natomiast, o ironio, z mojego doświadczeni...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy