Livespace - polski CRM z rundą na 10 mln złotych rusza na podbój Europy

Automatyzacja sprzedaży i obsługi klienta CRM

Livespace, wiodąca platforma CRM dla małych i średnich firm w Polsce, ogłasza zakończenie kolejnej rundy finansowania, w ramach której pozyskała 10 milionów złotych. Głównym inwestorem w tej rundzie jest fundusz INVentures. Inwestycja zostanie wykorzystana na dalszy rozwój produktu, skalowanie infrastruktury oraz procesów, które umożliwią ekspansję na nowe rynki europejskie.

Rynek CRM jest największym rynkiem oprogramowania dla firm wartym ponad 60 mld dolarów. W Livespace chcemy docelowo zdominować niszę związaną z tworzeniem i optymalizacją procesów sprzedaży dla firm z sektora MŚP na rynku europejskim.” mówi CEO firmy, Michał Skurowski.

POLECAMY

"CRM od Livespace jest pierwszym takim rozwiązaniem na rynku, które integruje zarządzanie wielopoziomowym procesem sprzedaży z bazą wiedzy i autorską metodyką.” mówi Wojciech Dąbrowski, członek zarządu INventures, funduszu inwestycyjnego, który prowadził tę rundę. “Co nas przekonało do inwestycji w Livespace? Naszą uwagę zwrócił fakt, że spółka dotychczas sięgnęła tylko po jedną rundę finansowania i potrafiła bardzo skutecznie wykorzystać pozyskane środki, nie tylko znacząco zwiększając skalę działalności ale i osiągając rentowność. Dzięki takiemu skutecznemu działaniu Założyciele nadal mają znaczący udział w przedsięwzięciu. Zaangażowanie i efektywność Założycieli oraz kompleksowość narzędzia jakie oferują daje nam pewność, że Livespace ma potencjał, aby odnieść sukces również na rynkach zagranicznych.” - dopowiada.

Od ostatniej rundy inwestycyjnej sześć lat temu, firma Livespace urosła 6-krotnie oraz osiągnęła próg rentowności: “Ze startupu staliśmy się firmą” mówi Marcin Stańczak, COO Livespace, podkreślając dochodowość spółki: “W ciągu 10 lat funkcjonowania Livespace udało nam się zbudować firmę dostarczającą realną wartość dla ponad 1000 firm, co pozwoliło przekroczyć 10 mln zł przychodu za 2023 rok. Jesteśmy w szczególnym momencie - zarówno jeśli chodzi o rozwój firmy, jak i sytuację na rynku. Dzięki uzyskanemu finansowaniu możemy to wykorzystać nie tylko rozwijając produkt, ale też zwiększając obecność na rynkach zagranicznych.”

“Skalowanie biznesu to bieg długodystansowy. Mimo częściowego wyjścia naszego funduszu z inwestycji, zostajemy dalej w spółce, bo wierzymy w misję, wizję i perspektywy wzrostu Livespace” - mówi Dariusz Lewandowski, założyciel funduszu ARIA, który był głównym inwestorem w trakcie pierwszej rundy firmy w 2017 roku.

Michał, CEO Livespace, zdradza plany na przyszłość:
“Stworzyliśmy Livespace po to, by pomóc zespołom handlowym pracować efektywniej i osiągać wyższe, przewidywalne wyniki. By realizować tę misję, w najbliższych miesiącach i latach planujemy skupić się na trzech kluczowych obszarach:

1. Wykorzystanie sztucznej inteligencji

AI w Livespace CRM ma wspomagać managerów sprzedaży w tworzeniu i optymalizacji procesów sprzedaży, a także odciążyć handlowców w realizowaniu tych procesów, automatyzując żmudne i powtarzalne czynności.

2. Ekspansja na nowe rynki

Obecnie w zasadzie nie mamy bezpośredniej konkurencji wśród polskich dostawców CRM - rywalizujemy przede wszystkim z globalnymi graczami. Dzięki rekrutacji kluczowych osób w ostatnich miesiącach oraz przebudowie procesów, jesteśmy gotowi do tego, by stanąć do walki o udziały na nowych rynkach.

3. Edukacja rynku

W Livespace mamy unikalne know-how i dane dotyczące tego, jak poukładać pracę handlowców, by działali efektywnie, i aby tę efektywność można było stale podnosić. Chcemy dzielić się tą wiedzą z klientami i pracować z nimi jeszcze bliżej nad rozwojem zarówno naszej autorskiej metodyki tworzenia i optymalizacji procesów sprzedaży jak i wdrażaniem najlepszych praktyk prosto do naszego oprogramowania CRM.”

“Wierzymy w to, że nawet najlepsza technologia nie rozwiąże realnych problemów, z jakimi mierzą się firmy, jeśli brakuje wiedzy jak ją wykorzystać.” dodaje Michał.

 

Przypisy