Dołącz do czytelników
Brak wyników

Automatyzacja sprzedaży i obsługi klienta

10 października 2019

E-commerce zmienia zasady gry

0 67

Przedsiębiorstwa, które korzystają z nowoczesnych rozwiązań e-commerce skierowanych do klientów B2B, mogą liczyć na ich większe zaangażowanie.

Organizacje, które działają w sposób tradycyjny, w centrum uwagi stawiają produkty. Nowoczesny model działania zorientowany jest na klienta. Nowe technologie umożliwiają wspieranie tego kierunku w działalności handlowej. Możliwość precyzyjnego skonfigurowania zamówienia, dostęp do historii transakcji oraz zarządzanie swoim kontem przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu – to tylko niektóre z korzyści innowacyjnych platform e-commerce.

Tworzenie treści i sprzedaż
E-commerce umożliwia łączenie serwisów handlowych z treściami marketingowymi. To znacznie ułatwia klientom dostęp do potrzebnych informacji, wybór produktu, a w konsekwencji podjęcie najlepszej decyzji. Nowoczesne serwisy e-commerce zapewniają wiele korzyści, takich jak:
• Możliwość tworzenia spersonalizowanych katalogów zamówień i ustalania cen bez potrzeby ręcznej konfiguracji.
• Zwiększona widoczność serwisów internetowych w wyszukiwarkach, które stanowią główne źródło informacji o produktach dla klientów B2B.
• Obsługa klienta przez zespoły sprzedażowe odbywa się na tej samej platformie, z której korzystają klienci.

Gromadzenie danych
Firmy produkcyjne bardzo dobrze rozumieją znaczenie gromadzenia danych z łańcucha dostaw i fabryk. Dzięki temu usprawnienie procesów produkcyjnych poprzez automatyzację jest znacznie prostsze. Jednak strategia ta często nie jest stosowana w marketingu i sprzedaży. Tymczasem platformy e-commerce mogą gromadzić dane na temat trendów zakupowych, zwrotów, jak również informacje o charakterze jakościowym, takie jak oceny i recenzje jakości produktów. Dane te są niezbędne do zrozumienia klientów i rozwoju produktów lub usług, zwłaszcza w połączeniu z danymi już zebranymi w procesie produkcyjnym. Gromadząc dane na każdym etapie procesu produkcyjnego, firmy mogą stworzyć ciągły cykl innowacji, który przyczyni się do rozwoju ich działalności i osiągnięcia trwałej przewagi konkurencyjnej.

Rola przedstawicieli handlowych
Chociaż korzyści płynące z handlu internetowego, zwłaszcza z samoobsługowego, są obiecujące, wiele firm zauważa wadę: konflikt z zespołem sprzedaży. Większość zespołów obawia się, że nowy cyfrowy kanał całkowicie ich zastąpi i odbierze im pracę. Właściwe podejście do e-commerce może przekształcić ten strach w nową szansę dla przedstawicieli handlowych. Te same dane o klientach, które są wykorzystywane do rozwoju produktów, mogą być przekazywane zespołom sprzedaży w celu skupienia się na generowaniu wyższej wartości finansowej i strategicznej. Przedstawiciele handlowi nie muszą już rejestrować zamówień, ani nawet znajdować się w tej samej lokalizacji co klienci. E-commerce umożliwia skalowanie i zdobywanie klientów na nowych rynkach bez względu na to, gdzie znajdują się zespoły sprzedaży.

Budowanie organizacji zorientowanych na klienta
Przejście od działalności skoncentrowanej na produkcie do działalności skoncentrowanej na kliencie jest wykonalne i korzystne przy użyciu platformy e-commerce. Jednakże samo dodanie rozwiązania e-commerce do istniejącego zaplecza technologicznego, nie jest rozwiązaniem końcowym. Jeśli platforma e-commerce zostanie pomyślnie wdrożona wraz ze szczegółową strategią, jest nie tylko kolejnym narzędziem sprzedaży, ale również rozwiązaniem, które podnosi firmy do rangi organizacji zorientowanych na klienta, co ostatecznie doprowadzi do długofalowego sukcesu.


O Liferay
Liferay tworzy oprogramowanie, które pomaga przedsiębiorstwom kreować doświadczenia cyfrowe poprzez komputery, urządzenia mobilne i inne punkty kontaktu. Platforma Liferay ma charakter „open source”, co czyni ją niezawodną, innowacyjną i bezpieczną. Staramy się pozytywnie oddziaływać na świat za pośrednictwem biznesu i technologii. Z usług Liferay korzysta setki organizacji w sektorze usług finansowych, opieki zdrowotnej, administracji, ubezpieczeń, handlu, przemysłu i wielu innych branżach. Już po raz dziewiąty z rzędu Liferay został liderem platform Digital Experience w Magicznym Kwadrancie Gartnera 2019. Zapraszamy na www.liferay.com

Przypisy