Dołącz do czytelników
Brak wyników

Automatyzacja sprzedaży i obsługi klienta

10 października 2019

E-commerce zmienia zasady gry

236

Przedsiębiorstwa, które korzystają z nowoczesnych rozwiązań e-commerce skierowanych do klientów B2B, mogą liczyć na ich większe zaangażowanie.

Organizacje, które działają w sposób tradycyjny, w centrum uwagi stawiają produkty. Nowoczesny model działania zorientowany jest na klienta. Nowe technologie umożliwiają wspieranie tego kierunku w działalności handlowej. Możliwość precyzyjnego skonfigurowania zamówienia, dostęp do historii transakcji oraz zarządzanie swoim kontem przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu – to tylko niektóre z korzyści innowacyjnych platform e-commerce.

Tworzenie treści i sprzedaż
E-commerce umożliwia łączenie serwisów handlowych z treściami marketingowymi. To znacznie ułatwia klientom dostęp do potrzebnych informacji, wybór produktu, a w konsekwencji podjęcie najlepszej decyzji. Nowoczesne serwisy e-commerce zapewniają wiele korzyści, takich jak:
• Możliwość tworzenia spersonalizowanych katalogów zamówień i ustalania cen bez potrzeby ręcznej konfiguracji.
• Zwiększona widoczność serwisów internetowych w wyszukiwarkach, które stanowią główne źródło informacji o produktach dla klientów B2B.
• Obsługa klienta przez zespoły sprzedażowe odbywa się na tej samej platformie, z której korzystają klienci.

Gromadzenie danych
Firmy produkcyjne bardzo dobrze rozumieją znaczenie gromadzenia danych z łańcucha dostaw i fabryk. Dzięki temu usprawnienie procesów produkcyjnych poprzez automatyzację jest znacznie prostsze. Jednak strategia ta często nie jest stosowana w marketingu i sprzedaży. Tymczasem platformy e-commerce mogą gromadzić dane na temat trendów zakupowych, zwrotów, jak również informacje o charakterze jakościowym, takie jak oceny i recenzje jakości produktów. Dane te są niezbędne do zrozumienia klientów i rozwoju produktów lub usług, zwłaszcza w połączeniu z danymi już zebranymi w procesie produkcyjnym. Gromadząc dane na każdym etapie procesu produkcyjnego, firmy mogą stworzyć ciągły cykl innowacji, który przyczyni się do rozwoju ich działalności i osiągnięcia trwałej przewagi konkurencyjnej.

Rola przedstawicieli handlowych
Chociaż korzyści płynące z handlu internetowego, zwłaszcza z samoobsługowego, są obiecujące, wiele firm zauważa wadę: konflikt z zespołem sprzedaży. Większość zespołów obawia się, że nowy cyfrowy kanał całkowicie ich zastąpi i odbierze im pracę. Właściwe podejście do e-commerce może przekształcić ten strach w nową szansę dla przedstawicieli handlowych. Te same dane o klientach, które są wykorzystywane do rozwoju produktów, mogą być przekazywane zespołom sprzedaży w celu skupienia się na generowaniu wyższej wartości finansowej i strategicznej. Przedstawiciele handlowi nie muszą już rejestrować za...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy