Ogień i woda – jak zarządzać zespołem łączącym pracowników pokolenia Y i Z?

Felieton

Łączenie się różnych pokoleń w zespoły sprzedażowe to żadna nowość. Naturalnym zjawiskiem jest pojawianie się „młodych wilków”, którzy uczą się, by potem prześcignąć doświadczeniem swoich starszych kolegów. Coraz częściej słyszę jednak od menedżerów, że z tymi młodszymi pokoleniami ciężko się współpracuje i coraz ciężej utrzymać ich w firmie. Co zrobić, aby pogodzić dwa najmłodsze pokolenia w jednym zespole i walczyć z nimi o realizację celów sprzedażowych?

Przyjęło się, że pokolenie pracowników zwanych Millenialsami to osoby urodzone w latach 1980–2000. Czy widzicie już na pierwszy rzut oka jakiś kłopot? Możemy posłużyć się tutaj przykładem, że osoba urodzona w 1980 r. może pamiętać czarno-białe telewizory i obrady słynnego Okrągłego Stołu. Kiedy zestawimy tę postać z kimś urodzonym w 1994 r., szybko zauważymy, że pamiętają oni zupełnie odmienne rzeczy.

POLECAMY

Pokazuje to, że nasz kraj zmienił się nie do poznania i obaj nasi pracownicy urodzili się „w dwóch różnych światach”. Czy możemy zatem motywować ich w ten sam sposób i odwoływać się do tych samych wspomnień? Oczywiście, że nie!

Charakterystyka pokolenia Y

Przyjmując tak szeroki rozstrzał dat odnośnie do pokolenia Y, bierzemy pod obserwację około 11 milionów ludzi. Nierealne jest pisanie o nich w jednym kontekście, dlatego zwracam uwagę, że jest to p...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy